فروش داروهای ضد سرطانی با برچسب تقلبی

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، گفت: برای جلوگیری از داروهای قاچاق و تقلبی، سامانه رهگیری و ردیابی سازمان غذا و دارو به سامانه تجارت فرامرزی گمرک متصل شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر عبداللهی اصل با بیان اینکه به رغم باور عمومی داروهای تقلبی نه تنها در کارخانه بلکه در هیچ جای دیگری ساخته نمی شوند، اظهار داشت: امروزه برخی افراد سودجو با استفاده از یک چاپگر ساده، برچسب داروهای ضد سرطانی و گران قیمت را جعل و به فروش می رسانند.
 
وی ادامه داد: افراد متقلب حتی زحمت تولید دارو را هم به خود نمی دهند و برای منافع مادی و اقتصادی همواره کوتاهترین راه ممکن را بر می گزینند.
 
عبداللهی اصل  در خصوص همکاری با گمرک کشور برای کنترل داروهای ترخیصی، اظهار داشت: از آنجا که هیچ فرآورده دارویی نباید بدون شناسه وارد بازار می شد سازمان غذا و دارو تصمیم گرفت برای جلوگیری از معضل قاچاق، سامانه رهگیری و ردیابی سازمان غذا و دارو را به سامانه Epl گمرک کشور متصل کرد.
 
وی عنوان داشت: از ابتدای سال ۱۳۹۵ مقرر کردیم که فرآورده دارویی بی شناسنامه ای وارد سطح عرضه نشود به همین دلیل فعالیت سامانه رهگیری و ردیابی دارو از سال ۹۲ آغاز و چندین مرتبه برای شرکت های تولید کننده و تامین کننده دارو تمدید شد. اکنون متولیان عرضه و مردم می دانند که داروی بی شناسه از نظر ما محلی از اعراب ندارد و آن دسته اقلام دارویی که بدون شناسه رویت می شوند یا تقلبی هستند و یا قاچاق که طبیعتا هیچ اعتمادی به آنها وجود ندارد.
 
منبع:ایلنا
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار