گیلان؛

دستگیری عاملان سلاخی پلنگ در رودبار

2 شکارچی که یک قلاده پلنگ را در رودبار شکار و سلاخی و تصاویر آن را در فضای مجازی منتشر کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مدیرکل حفاظت حفاظت محیط زیست گیلان گفت: شکارچیانی که مبادرت به شکار و سلاخی یک قلاده پلنگ و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

قربانعلی محمدپور افزود: چندی پیش ویدئویی از سلاخی دلخراش یک قلاده پلنگ که در فضای مجازی منتشر شده بود، توسط یکی از همیاران محیط زیست در اختیار اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار قرار داده شد که شناسایی و دستگیری متخلفان در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با توجه به حساسیت موضوع بررسی این پرونده به صورت ویژه در دستور کار مقام قضایی قرار گرفت و دستور جلب متخلفان در سریع ترین زمان ممکن صادر شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه متخلفان در حال حاضر با صدور قرار وثیقه یک میلیارد ریال به ازای هر نفر بازداشت هستند، گفت: متخلفان با تعبیه تله در جنگل های کوهستانی اطراف رودبار اقدام به شکار پلنگ و در نهایت کندن پوست حیوان کرده بودند که انتشار تصاویر آن باعث جریحه دار شدن احساسات علاقه مندان حیات وحش شده بود.

 محمدپور با اشاره به اینکه پلنگ ایرانی از گونه های حفاظت شده است که نسل آن به دلیل تخریب زیستگاه، شکار غیرمجاز، کم شدن طعمه های مورد علاقه آن و همچنین نابودی جنگل ها به شدت مورد تهدید است، تصریح کرد: جریمه شکار غیرمجاز هر قلاده پلنگ در حال حاضر 800 میلیون ریال است.


 
 
انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.