کرمان؛

جشنواره گل محمدی در لاله زار بردسیر برگزار می شود

فرماندار بردسیر گفت: یازدهمین جشنواره گل محمدی به مدت 4 روز و 3 شب از 6 تا 9 تیر امسال در سایت گردشگری لاله زار برگزار می شود.

جشنواره گل محمدی در لاله زار بردسیر برگزار می شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ مجید نجف پور ،فرماندار بردسیر به برگزاری یازدهمین جشنواره گل و گلاب در بخش لاله زار شهرستان بردسیر اشاره کرد و گفت: طی امسال تمهیدات ویژه ای برای برگزاری این جشنواره با توجه به استقبال گسترده مردم استان کرمان و حتی سایر استانها صورت گرفته است.
 
وی از پخش زنده جشنواره گل محمدی از شبکه سوم سیما و شبکه پنج کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم از فرصت برگزاری این جشنواره برای معرفی جاذبه‌های شهرستان بردسیر و استان کرمان در سطح ملی استفاده شود.
 
نجف پور ازحضور میهمانان مختلفی از سایر نقاط کشور در این جشنواره خبرداد و تصریح کرد: این جشنواره طبق روند همه ساله با برپایی بازی‌ های بومی و محلی، مسابقات ورزشی ، کوچ نمادین عشایر و برپایی نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی همراه است.
وی با بیان اینکه این جشنواره 20 غرفه دارد ؛ گفت: در این غرفه ها محصولات گلاب و لبنیات موجود است.
فرماندار بردسیر گفت: همزمان با برگزاری جشنواره گل و گلاب در این شهرستان کارخانه ماه گلاب لاله زار نیز افتتاح می شود.
نجف پور با بیان اینکه سطح زیر کشت این محصول 2 هزار و 500 هکتار است ؛ گفت: سالانه 6 هزار تن گل محمدی در این شهرستان برداشت می شود.
وی افزود: مرغوبیت و کیفیت گل محمدی شهرستان بردسیر سبب شده که هر سال اسانس تولید شده گل محمدی از این شهرستان به کشورهای اروپایی برای مصارف صنعتی عطر و ادکلن‌سازی صادر شود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.