پخش اکتشافات پژوهشگران بوشهر در خلیج فارس از شبکه مستند

رئیس پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج‌فارس بوشهر از پخش مستند علمی زیرآب که به اکتشافات پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خلیج‌فارس می‌پردازد با نام زوانتوس از شبکه مستند خبر داد.

پخش اکتشافات پژوهشگران بوشهر در خلیج فارس از شبکه مستند
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پروفسور ایرج نبی پور  با بیان اینکه این مستند که با همکاری پژوهشگران پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج‌فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تهیه‌شده است به اکتشاف داروهای ضد پوکی استخوان از منابع زیستی خلیج‌فارس می‌پردازد، اظهار داشت: پژوهشگران مرکز زیست‌فناوری دریایی خلیج‌فارس به شناسایی تنوع زوانتوس‌های خلیج‌فارس اقدام کرده‌اند و تاکنون  چهار گونه زوانتوس در آب‌های ساحلی بندر بوشهر که اهمیت دارویی در پزشکی دارند شناسایی کرده‌اند.

وی ضمن دعوت از همه علاقه‌مندان به برنامه‌های پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج‌فارس، افزود: مستند علمی زوانتوس یکشنبه هفتم خردادماه ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه از شبکه مستند سیما به روی آنتن می‌رود.

زوانتوس (Zoanthus) یا مرجان فرشی ازجمله جانوران بی‌مهره دریایی هستند که در آب‌های کم‌عمق خلیج‌فارس یافت می‌شوند و منبعی از فرآورده‌های زیستی هستند که در درمان بیماری‌های مزمنی مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، دیابت، آلزایمر و پوکی استخوان که چالش‌هایی برای بشریت هستند مورداستفاده قرار می‌گیرند.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.