بجنورد؛

آسیب به ٣٣ واحد بهداشتی بجنورد بر اثر زلزله

٣٣ واحد بهداشتی(خانه و پایگاه بهداشتی ) شهرستان بجنورد در اثر زلزله آسیب دید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛ مرتضی حاتمی مسئول بلایا و حوادث مرکز بهداشت شهرستان بجنورد گفت : از 33 واحد بهداشتی آسیب دیده 30 واحد تا 35 درصد و 3 واحد دیگر نیز 40 درصد آسیب دیده اند.

وی افزود :دو هزار و 775 متر مربع کل متراژ بناهای آسیب دیده که برای تعمیر و بازسازی به 4 میلیارد و 120 میلیون ریال اعتبار نياز است.

حاتمی گفت :از ابتدای حادثه تاکنون 22 تیم دو نفره به محل حادثه اعزام شدند،48 تیم از مراکز بهداشتی درمانی متشکل از پزشک و ماما ،24 تیم دو نفره متشکل از کارشناسان روان و تغذیه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه یک هزار و 561 مورد ویزیت در منطقه آسیب دیده انجام شده است، افزود:این تعداد از سوی تیم بهداشتی درمانی مورد معاینه و ویزیت قرار گرفتند.

حاتمی خاطر نشان کرد :یک هزار و 693 تخته چادر در مناطق نصب شده است واکثر كساني كه منازلشان آسيب جدي ديده است در چادر ها مستقر هستند.

"گفتنی است : یک هزار و 205 مورد از توالت های مناطق آسیب دیده است که غیر قابل استفاده هستند و این امر معضل بهداشتی در منطقه به شمار می رود و برای رفع این مشکل نیاز به مداخلات هلال احمر و سایر ارگان های مرتبط وجود دارد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.