عشقی: تماس تلفنی امیر قطر با روحانی از روابط پشت پرده ایران با اخوان‌المسلمین پرده برداشت!

دلال برقراری روابط عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مضحک سعی کرد پای ایران را به درگیری‌های لفظی میان ریاض و دوحه بکشاند.

عشقی: تماس تلفنی امیر قطر با روحانی از روابط پشت پرده ایران با اخوان‌المسلمین پرده برداشت!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الوطن، انور عشقی، رئیس مرکز مطالعات راهبردی و حقوقی خاورمیانه در جده و دلال برقراری روابط اعراب حوزه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی، ضمن تهدید قطر در مصاحبه با این روزنامه در اظهاراتی مضحک گفت تماس تلفنی امیر این کشور و رئیس جمهور ایران از همکاری میان اخوان‌المسلمین و ایران پرده برداشت.

وی گفت: این تماس تلفنی از مسائل بسیاری پرده برداشت و بسیاری از رازهای روابط بین قطر و سازمان تروریستی الاخوان و ایران را بر ملا کرد! تماس تلفنی تمیم با روحانی، روابط حسنه بین الاخوان و ایران را به خوبی تفسیر می‌کند.

این ژنرال بازنشسته سعودی مدعی شد این تماس تلفنی همه گمانه‌زنی‌ها در مورد حمایت اخوانی‌ها را از ایران تأیید می‌کند.

عشقی در مورد روابط بین قطر و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس پس از تماس تلفنی امیر قطر با روحانی در اظهاراتی گستاخانه گفت: «این تماس تلفنی نشان می‌دهد که قطر به خواست خود، خود را منزوی کرده است و اگر از چنین اقداماتی با ایران باز نگردد، همراه تهران، داعش و القاعده در سنگری واحد خواهد بود.»

وی تهدید کرد البته اگر قطر روابط خود را با ایران افزایش دهد، با واکنش قاطع سعودی و امارات عربی متحده روبرو خواهد شد.

لازم به ذکر است تمیم بن حمد امیر قطر پس از انتخاب مجدد حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران، در تماس تلفنی با وی، راه‌های ادامه همکاری‌ها بین دو کشور را بررسی کرد. روحانی در این تماس تلفنی، بر تمایل ایران برای تقویت روابط با کشورهای همسایه به ویژه قطر تأکید کرد و از زمینه‌ها و ظرفیت‌های بسیار برای تقویت همکاری‌ها در سطح سیاسی و اقتصادی بین ایران و قطر سخن گفت. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار