رقیب جوان جاستین ترودو در انتخابات آتی کانادا کیست؟+ تصاویر

حزب محافظه‌کار کانادا با انتخاب یک رئیس جدید، خود را آماده انتخابات آتی این کشور و رقابت با "جاستین ترودو" می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ "اندرو شییر"، سخنگوی پیشین مجلس عوام کانادا، به عنوان رئیس جدید حزب محافظه‌کار این کشور برگزیده شد و انتظار می‌رود در رقابت‌های انتخاباتی سال 2019 به رقیب جدی "جاستین ترودو"، نخست وزیر کانادا، تبدیل شود.

رقیب جوان جاستین ترودو در انتخابات آتی کانادا کیست؟+ تصاویر

"شییر" 38 ساله موفق شد در انتخابات داخلی حزب محافظه‌کار، "ماکسیم برنیر"، وزیر خارجه پیشین این کشور، را شکست داده و ریاست حزب را به دست آورد. به این ترتیب حزب محافظه‌کار، نماینده خود در انتخابات عمومی سال 2019 را معرفی کرد.

"شییر" جوان‌تر از ترودو 45 ساله است؛ اما چهره شناخته شده‌ای در عرصه سیاست کانادا به حساب نمی‌آید. نکته قابل توجه درمورد "شییر" دیدگاه فمینیستی سفت و سخت وی است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حزب لیبرال به ریاست جاستین ترودو همچنان در صدر قرار دارد و دیگر رقبا راه درازی برای نزدیک شدن به آن در پیش دارند.

رقیب جوان جاستین ترودو در انتخابات آتی کانادا کیست؟+ تصاویر

وی درباره تقسیم آرا در حزب محافظه‌کار گفت: همه ما از نتایج شکاف و دو قطبی شدن حزب محافظه‌کار آگاه هستیم. ما اجازه نمی‌دهیم بار دیگر این اتفاق رخ دهد. 

پارلمان کانادا 338 کرسی دارد که 78 کرسی آن در اختیار نمایندگان فرانسوی‌زبان است. حزب محافظه‌کار بر روی جمع‌آوری آرا در استان‌های فرانسوی‌زبان مانند کِبِک متمرکز شده و امیدوار است به این ترتیب بتواند جاستین ترودو را در انتخابات آتی شکست دهد. 

جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد 46 درصد از مردم کانادا ترجیح می‌دهند ترودو نخست وزیر کشورشان باقی بماند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار