اعزام سومین ناو هواپیمابر آمریکا به آب‌های کره شمالی

سومین ناو هواپیمابر آمریکا راهی آب‌های نزدیک به شبه جزیره کره شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ با تشدید تنش‌ها در شبه‌ جزیره کره، آمریکا سومین ناو هواپیمابر خود را به آب‌های نزدیک کره شمالی اعزام کرد. گفته می‌شود این اقدام واشنگتن در جهت اعلام هشدار به پیونگ‌یانگ و تقویت قوای نظامی آمریکا در منطقه غرب اقیانوس آرام انجام شده است.

دو منبع آگاه با اعلام این خبر اظهار داشتند ناو "یو‌‌.اس‌.‌اس نیمیتز" نیروی دریایی آمریکا قرار است برای انجام رزمایش مشترک به دو ناو قبلی در این منطقه ملحق شود. این ناو یکی از بزرگترین کشتی‌های جنگی دنیا به حساب می‌آید.

با تشدید تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ به دلیل انجام آزمایش موشک‌های بالستیک و هسته‌ای کره شمالی، دو ناو هواپیمابر "کارل وینسون" و "رونالد ریگان" در هفته‌های گذشته به آب‌های غرب آسیا اعزام شده بودند.

گفته می‌شود استقرار هم‌زمان سه ناو هواپیمابر آمریکا در یک منطقه از دریا، امری کم‌سابقه بوده است.

ارتش آمریکا همچنین هفته آینده یک سامانه پدافند جدید را مورد آزمایش قرار خواهد داد که قادر به رهگیری و ساقط کردن موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای است. این نوع آزمایش برای نخستین بار در آمریکا انجام می‌شود و در نوع خود بی‌سابقه به حساب می‌آید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۳:۵۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
متاسفانه در حال حاظر سیاست گذاری و قدرت سیاسی و اقتصادی در کشورهای بزرگ امثال آمریکا از وقتی ب دست کسانی و همچنین شرکت های بزرگ اسلحه و مهمات سازی افتاده که با پایان جنگ سرد و جنگ تسلیحاتی در دنیا و بین آمریکا و روسیه و با مشاهده و دیدن درامد کم و فروش و سود کم تجهیزات نظامی خود مواجه شدند و اینکه حال با ساخت و تولید این همه اسلحه و مهمات و... ، این همه بایدد در کجا استفاده شود وقتی ن جنگی ، ن درگیری و ن مسابقه تسلیحاتی وجود دارد و از همان موقعی که این گروهها قدرت و نفوذ خود را بیشتر و کنترل سیاست گذاری های کشور بزرگی آمریکا را دست گرفته و یواش یواش موضوع تروریست و نابودی تروریست و داشتن بمب های اتم در عراق بوسیله صدام کلید خورد و با فراهم کردن اسناد و مدارک دروغین و تبلیغات منفی حمله نظامی آمریکا شروع شد و همچنین در افغانستان طالبان و جنگ با تروریست های القاعده کلید خورد و شروع شد و تا الان ادامه داشته و شاهد هستیم که جنگ دررسوریه ، عراق و همچنین یمن ادامه دارد و دیگر سیاست های تنش اورین و اختلافات بین کشورهای همسایه در یک منطقه مثل غرب اسیا و بین ابران و اعراب و ترساندن و نشان دادن خطر ایران شیعه برای اعراب سنی یک بازار فروش تسلیحات نظامی براه انداخته وبا فروش میلیارد دلاری سلاح ب اعراب و در شرق اروپا و بین رسیه و همسایگان آن یک بازار دبگر و حال در شرق آسیا و بین کره شمالی و دیگر همسایگان آن مثل کره جنوبی ، ژاپن و ترساندن و نشان دادن خطرات کره شمالی و ایجاد تنش و اختلافات بین آنها و بدتر کردن اوضاع یک بازار دیگر و یک جنگ دیگر و فروش تسلیحات نظامی که در همه آنها فقط بدنبال فروش اسلحه و مهمات و بدست اوردن سود های زیاد بااستفاده از ترفند های و نقشه های مختلف و نشان دادن و بزرگ کردن خطرات و موضوعات تروریست و امنیت جهانی در تبلیغات و رسانه های بزرگ خبری و تصویری که در کنترل آمریکا هست . و در کل سیاست آمریکا در حل موضوعات اینچنینی اصلا تفاهم و صلح و گفتگو نیست وفقط جنگ و درگیری هست و هر مسله ای که ب صورت گفتگو و دیپلماسی حل شود در ادامه ب نحوی و بهانه ای ان را برهم و زیر ان میزند و خراب میکند . مگر همین مسله کره شمالی در چند سال گذشته و زمان کلینتون با گفتگو و تفاهم نامه حل نشد و کره راضی ب توقف برنامه هسته ای خود شود و در مقابل آمریکا کمک ب اقتصاد کره و رفع تحریم و دادن روزانه نفت ب کره ولی در ادامه با اقدامات آمریکا و زیر ان زدن و با تهدید مقامات کره ان تفاهم نامه را باطل و خراب و نابود کرد. و چون کنترل ماشین تبلیغاتی و رسانه های بزرگ خبری ، تصویری و .. در اختیار ش هست اخبار و واقعیت را را وارونه و سانسور میکنه و اون چیزی که در نظر خودش و اهدافش هست را ب خورد افکار عمومی می‌دهد
آخرین اخبار