در تیتر امشب بررسی شد؛

نقاط ضعف و قوت لایحه حمایت از توسعه اشتغال پایدار در روستاها

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه حمایت از توسعه اشتغال پایدار در روستاها دارای چند نقص است، گفت: یکی از نقص‌های لایحه ، مشخص نبودن متولی اصلی آن است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا کاتب نماینده مجلس در برنامه تیتر امشب در خصوص اختصاص ردیف بودجه میلیاردی برای اشتغال زایی در بخش روستایی و عشایر اظهار داشت: دولت پیش از سال 96 لایحه ای با عنوان برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال زایی در مناطق روستایی و عشایر به تصویب رساند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این لایحه دارای چند نقص است، تصریح کرد: یکی از نقص‌های لایحه اشتغالزایی روستاییان و عشایر، مشخص نبودن متولی اصلی آن است.

کاتب با اشاره به دیگر نقاط ضعف ادامه داد:در  این لایحه تنها برداشت از صندوق مورد توجه قرار گرفته، اما چگونگی اجرای آن تشریح نشده است.

وی تصریح کرد: همچنین تنها پرداخت تسهیلات نمی تواند به اشتغال‌زایی کمک کند، زیرا این تسهیلات تنها صرف خرید وسایل زندگی و موتور سیکلت و جشن سرور در روستاها می شود و عملا صرف اشتغال‌زایی نمی شود.

نماینده مردم گرمسار در مجلس افزود: با وجود این تجربه تلخ در دوره مجلس هشتم، تلاش شد تا جزئیات این لایحه مورد بررسی دقیق قرار گیرد، بنابراین این لایحه به 7 ماده واحده تقسیم و برای بررسی بیشتر به صحن علنی مجلس ارجاع داده شد.

بر اساس این گزارش قوامی دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه برنامه اظهار داشت : بیکاری مهمترین مسئله امروز کشور است و باید طرح های کاربردی مناسبی در جهت رفع آن به اجرا درآید.

وی ادامه داد: نقدینگی کشور در ابتدای دولت یازدهم افزایش یافت که بیش از 60 درصد آن در تهران صرف می شود و این چالش بزرگی است.

قوامی افزود: وقتی قصد پرداخت تسهیلات به روستائیان را داریم، باید ماده واحده آن را تعیین کنیم.
 
این نماینده مجلس تاکید کرد:اختصاص نقدینگی باید به فراخور و استعداد هر منطقه صورت گیرد.

قوامی اظهار داشت: روستاهای زیر 10 هزار نفر نمی توانند تسهیلات دریافت کنند و بانکها نیز مایل به ارائه تسهیلات به این دسته از روستاها نیستند.

وی گفت: در لایحه ارائه تسهیلات اشتغالزایی به  روستائیان و عشایر  پیش بینی شده است تا تسهیلاتی با بهره 4 درصد در اختیار افراد قرار گیرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار