ساری؛

پرداخت بخشودگی دير کرد جرايم رانندگی با 3 روش

طرح بخشودگی دیرکرد جرائم رانندگی معوق سال 95 تا پايان آذر امسال در مازندران با روش قابل پرداخت است.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی ، دیر کرد ناشی از عدم پرداخت جرائم رانندگی تا پایان سال 95 ، مورد بخشودگی قرار گرفته و مالکان خودروهای دارای جرایم معوق تا پایان آذر ماه 96 مهلت دارند بجای پرداخت 2برابری ، اصل مبلغ را بپردازند .

وی افزود: برابر ماده 5 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی متخلف موظف است ظرف مدت 60 روز از تاریخ مندرج در قبض جریمه یا تاریخ ابلاغ شده در قبض جریمه ای که به اطلاع او می رسد ، جریمه را پرداخت و رسید دریافت کند.

وی گفت: تسهیلات پرداخت موردی جرایم رانندگی در سامانه راهور 120 مهیاست و رانندگان می توانند به صورت یکجا و یا موردی نسبت به پرداخت جرایم رانندگی اقدام کنند .

ستواندوم مرتضی ابراهیمی افزود : امروزه تسهیلات متعدد و مختلفی برای دریافت خلافی خودرو از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی پیش بینی شده است که برای آگاهسازی شهروندان به آنها اشاره می شود.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران به دریافت خلافی از طریق پیامک اشاره کرد و گفت: پشت کارت خودرو یک کد ۱۷ رقمی به شکل عمودی حک شده است. (کد VIN). این کد با IR شروع می شود.

وی افزود: اين كد را به شماره 1101202020 از طريق SMS پیامک ارسال و پس از چند لحظه مقدار جريمه و تعداد دفعات آن ارسال می ‌شود.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران با بیان اینکه در هنگام تايپ كد 17 رقمی فاصله لازم نيست گفت: در تشخیص اعداد و حروف به خصوص 1 و i دقت کنید ، چون گاهی به جای حروف عدد و یا به جای عدد حروف تایپ می کنیم و این باعث عدم پاسخ می شود.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی افزود: این شماره را می توانید در سند و یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه نیز مشاهده کنید.

وی گفت: در زمان استفاده از این روش ، چنانچه متقاضیان قصد دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت دارند ، کافیست در انتهای کد 17 رقمی علامت * را بدون فاصله درج کنند.

وی به دریافت خلافی از طریق مراجعه به پلیس+10 اشاره کرد و افزود: در این روش مالکین وسائل نقلیه با در دست داشتن کارت خودرو و مراجعه به پلیس +10 صورت وضعیت تخلفات رانندگی خود را دریافت کرده و از آخرین وضعیت و رفتار رانندگی خود آگاه می شوند.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران گفت:

برای دریافت خلافی از طریق درگاه اینترنتی پلیس راهور ناجا اقدام به راه اندازی سایت اینترنتی به نشانی www.rahvar120.ir کرده که مالکین وسائل نقلیه می توانند با مراجعه به این سایت ( قسمت خدمات ) نسبت به دریافت صورت وضعیت تخلفات رانندگی خود و پرداخت آن اقدام کنند.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی افزود: تسهیلات پرداخت موردی جرایم رانندگی در این سامانه مهیاست و شهروندان می توانند به صورت یکجا و یا موردی نسبت به پرداخت جرایم رانندگی اقدام کنند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جامعه
۲۱:۴۴ ۰۲ دی ۱۳۹۶
سلام من جریمه تا پایان سال 95را در30آذذ96پرداختم،، و قبض هم دارم ولی الان که سوم برج دی میباشد هنوز استعلام میکنم،، جریمه ها پاک نشده است،، چکار باید کرد،،سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
جامعه
۲۱:۴۴ ۰۲ دی ۱۳۹۶
سلام من جریمه تا پایان سال 95را در30آذذ96پرداختم،، و قبض هم دارم ولی الان که سوم برج دی میباشد هنوز استعلام میکنم،، جریمه ها پاک نشده است،، چکار باید کرد،،سپاسگزارم