اهواز؛

3 فقره کشتار غیر مجاز دام در دزفول کشف شد

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول گفت: 3 فقره کشتار غیر مجاز دام در شهرهای تابعه این شهرستان کشف گردید.

3 فقره کشتار غیر مجاز دام در دزفول کشف شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ محسن ورجاوند، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول با اعلام این خبر تصریح کرد: اکیپ های بهداشتی این اداره به صورت مستمر واحدهای فعال در تهیه، تولید، نگهداری و توزیع مواد غذایی با منشا دامی را تحت کنترل قرار داده و در این راستا 3 فقره کشتار غیر مجاز گوسفند در 2 واحد قصابی در شهرهای تابعه این شهرستان کشف و ضبط کردند.

وی بیان داشت: این 2 واحد با تنظیم شکوائیه این اداره به دادستانی شهرستان دزفول معرفی شدند.

ورجاوند همچنین از کشتار غیرمجاز شتر در 1 واحد مسکونی خبر داد و اذعان کرد: با توجه به بازرسی های صورت گرفته و دریافت اطلاعات از نیروهای مردمی مبنی بر کشتار غیر مجاز 1 شتر در 1 واحد مسکونی متعلق به یکی از قصابان، بازرسان بهداشتی با مجوز قضائی به مراه نیروهای انتظامی به محل مورد نظر رفته و لاشه شتر کشتار شده ضبط و به علت بیمار بودن به طور کامل معدوم گردید.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول اظهار داشت: بیماری های مشترک عمدتاً از طریق مصرف فرآورده های خام دامی ناسالم به انسان سرایت می کند و شهروندان باید هنگام خرید گوشت قرمز به مهر بهداشتی و لیبل مشخصات که تائید کننده سلامت لاشه است توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: کشتار های غیر مجاز دام یکی از راه های انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام بوده و به منظور حفظ بهداشت عمومی و سلامت شهروندان با متخلفان در این خصوص برخورد می شود.

محسن ورجاوند از شهروندان خواست به منظور حفظ بهداشت عمومی هرگونه مورد مشکوک را به این اداره اعلام نمایند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.