دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی با حضور در خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان؛

حسینی: پرسپولیسی ام و الگویم عابدزاده است/ مبلغ قرارداد من یک دهم فوتبالیست هاست/ دغدغه اصلی ما " ماسه " است

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان با حضور در خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص رقابت‌های جام جهانی و کسب مقام سومی این مسابقات به صحبت پرداخت.

محمد صادق تبار - به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی فوتبال ساحلی که موفقیت‌های پی در پی کسب می کند و به نوعی کسب عناوین برتر مختلف در خون بازیکنان و کادرفنی این تیم نهادینه شده است در مسابقات جام جهانی باهاما نیز افتخار آفرینی کردند و در رده سوم قرار گرفتند.

در راستای همین موفقیت‌های تیم ملی ساحلی ایران موفق شد در رقابت‌های جام جهانی عنوان سومی را در بین بزرگان این رشته ورزشی به دست بیاورد تا ارزش‌های کار این تیم بیشتر از هر زمان دیگری مشخص شود.
 
در این تورنمنت پیمان حسینی، دروازه‌بان شایسته کشورمان موفق شد عنوان بهترین دروازه‌بان رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد.
 
پس از پایان این رقابت ها، پیمان حسینی در خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان حضور یافت و پاسخگوی سوالات خبرنگار ما شد که این مصاحبه را در زیر می خوانید:
 
ابتدا درباره درخشش تیم ملی فوتبال ساحلی در مسابقات جام جهانی باهاما و کسب رتبه سوم این رقابت ها صحبت کنید.

خوشبختانه در این رقابت ها عناوین تیمی و انفرادی خوبی نصیب فوتبال ساحلی ایران شد و جا دارد این افتخارات را به تمام اهالی این رشته و مردم عزیزمان تبریک بگویم. جام جهانی مهم ترین رویداد فوتبال ساحلی است و جای خالی عنوان این رقابت ها در ویترین افتخارات فوتبال ساحلی ایران حس می شد. برای قرارگرفتن در جمع چهار تیم برتر جام جهانی سال ها زحمت کشیدیم و با اعتماد به نفس و خودباوری حاکم در تیم، اطمینان داشتیم که در باهاما دست کم به نیمه نهایی صعود می کنیم. با این هدف راهی رقابت های جهانی شدیم و خوشحالم که توانستیم سوم شویم. البته با توجه به شرایطی که در این مسابقات وجود داشت می توانستیم به فینال هم راه یابیم. حقمان بود که به مسابقه نهایی برویم و شک نکنید در صورت صعود ایران به فینال، برزیل برای کسب عنوان قهرمانی به هیچ وجه کار آسانی نداشت. به هر حال با وجود تمام تلاشهایمان قسمت نبود که به رتبه ای بالاتر از سومی دست یابیم.

شما اولین گلزن جام جهانی 2017 فوتبال ساحلی بودید. در این خصوص چه نظری دارید.

یکی از وظایف دروازه بان ها در سیستم جدید فوتبال ساحلی این است که در زمان حمله به تیمشان اضافه شوند. در کل یک دروازه بان ششدانگ در فوتبال ساحلی در کنار خصوصیات فنی این پست، باید شوتزن و گلزن خوبی هم باشد. از طرفی باید بازی با پا و ارسال پاس گل را هم خوب بلد باشد. این وظایف جزء برنامه های تاکتیکی تیم ماست و من هم سعی کردم کارم را به بهترین شکل انجام دهم. به این موضو فکر نکردم که نخستین گلزن جام جهانی باشم اما به نیت گل، آن ضربه را زدم. پیش از اعزام به باهاما به دوستانم قول داده بودم که در رقابت های جهانی گل می زنم. خوشحالم که آن گل را به ثمر رساندم و شادی که قولش را داده بودم، اجرا کردم. در کل خاطره خوبی بود.

شکست در ضربات پنالتی مقابل تاهیتی و ناکامی در رسیدن به فینال این رقابت ها به حسرت بزرگی تبدیل شد. شما در ضربات پنالتی آن دیدار فوق العاده عمل کردید اما بازیکنان تیم ملی در زدن ضربات خود بی دقت بودند.

من وظیفه ام را انجام دادم. برخی انتقاد می کنند که چرا حمید بهزادپور در بازی با تاهیتی پنالتی زد اما با توجه به شرایط روحی بازیکن، مربی تصمیم می گیرد که چه کسی پنالتی بزند. در دوران حضورم در تیم ملی فوتبال ساحلی، نتیجه هشت بازی این تیم با ضربات پنالتی مشخص شده اما اتفاق بازی با تاهیتی تاکنون سابقه نداشته است. یادم نمی آید بازیکنان ما در ضربات پنالتی، توپی را از دست داده باشند. عرف تیم ملی ساحلی اینست که من یک یا 2 ضربه را مهار می کنم و بازیکنان ضربات خود را به گل تبدیل می کنند. تیم های قدرتمندی مانند برزیل، ایتالیا و روسیه را در پنالتی شکست داده ایم و نخستین بار بود که در پنالتی مغلوب می شدیم. در ضربات پنالتی شانس تاثیر زیادی دارد اما شاید انرژی و روحیه لازم برای پنالتی زدن در بین بازیکنان ما وجود نداشت. قبل از اینکه بهزادپور پشت ضربه قرار بگیرد، فرید بلوک باشی قصد ضربه زدن داشت اما حمید درخواست کرد تا وی پنالتی را بزند.
 
حسینی: 

خودت نمی توانستی پنالتی بزنی؟

در آن لحظات تمرکزم روی پنالتی گرفتن بود اما اگر میرشمسی به عنوان سرمربی دستور می داد تا پنالتی بزنم، این کار را می کردم. هیچ وقت برای پنالتی زدن استرس ندارم.

فوتبال ساحلی ایران در سال های اخیر پیشرفت زیادی داشته است. دلیل اصلی این موضوع چیست؟

مربیانی چون کریم مقدم، فرشاد فلاحت زاده، بهزاد داداش زاده و شهرام دانه کار جزء نخستین افرادی هستند که حرکت رو به جلو فوتبال ساحلی را استارت زدند. مربیان و مدیران بسیاری برای پیشرفت این رشته در ایران زحمت کشیدند. با حضور پریا شهریاری در راس مدیریت فوتبال ساحلی تحول و آرامش خاصی در این رشته ایجاد شد. از طرفی مارکو اوکتاویو پس از حضورش در ایران، واقعا فوتبال ساحلی را متحول کرد و تیمی که بهترین مقامش، سوم آسیا بود با روی کار آمدن این مربی برزیلی به چیزی جز قهرمانی فکر نمی کرد. در سال های اخیر پنج بار قهرمان آسیا شدیم و در سطح مسابقات بین قاره ای و جهانی هم روی سکو رفتیم. قهرمانی رقابت های بین قاره ای در سال 2013، شخصیت فوتبال ساحلی ایران را افزایش داد و ثابت شد که در دنیا هم حرف های زیادی برای گفتن داریم. خوشبختانه عباس هاشم پور و محمد حسین میرشمسی هم راه مربیان قبلی را ادامه دادند و شک نکنید مسیر پیشرفت تیم ملی فوتبال ساحلی ایران تا قهرمانی جام جهانی تداوم دارد.

درخششتان در رقابت های جهانی سبب شد دستکش طلایی این رقابت ها را کسب کنید.

دستکش طلایی که من به دست آوردم و توپ طلایی که به محمد احمدزاده رسید، نتیجه کار گروهی است و تمام بچه ها در کسب این عناوین نقش دارند.

چه برنامه ای برای حضور مجدد در تیم های فوتبال ساحلی اروپا دارید؟

من در تیم هایی از بلاروس، لوکوموتیو مسکو، بشیکتاش ترکیه و اسپورتینگ لیسبون پرتغال در کاپ های مختلف بازی کرده ام اما امسال ترجیح می دهم برای تیم شهریار ساری بازی کنم. به نظرم مردم ساری و مازندران باید قدردان زحمات احمد صالحی مدیرعامل باشگاه باشند که با هزینه شخصی مجهزترین استادیوم فوتبال ساحلی ایران را تاسیس کرده است. شمال و جنوب ایران قطب فوتبال ساحلی هستند و ملی پوشان زیادی دارند. پس از سال ها فردی پیدا شده  که برای پیشرفت فوتبال ساحلی مازندران تلاش می کند و من هم با توجه به تعهدی که به مردم استانم دارم، پیشنهاد وی را قبول کرده و از پیشنهادات اروپایی ام گذشتم. البته امکان دارد پس از اتمام لیگ فوتبال ساحلی، با کسب اجازه از باشگاه شهریار ساری به تیم اسپورتینگ لیسبون بروم و در یک کاپ برای این تیم بازی کنم.

مردم ایران فوتبال ساحلی را دوست دارند و این حس خوبی دارد. البته باید از رسانه ها به عنوان پل ارتباط مردم با ملی پوشان فوتبال ساحلی تشکر کنم. پخش زنده مسابقات این رشته و مانور رسانه ها روی فوتبال ساحلی سبب شده تا مردم با این رشته آشنا شوند و با غیرت و تعصب بازی های تیم ملی ساحلی را پیگیری کنند. پرچم ایران در فوتبال ساحلی دنیا بالا رفته و بازیکنان این ایم از پرچم کشورشان با تمام وجود دفاع می کنند.

در مورد لقب "قهرمانان پابرهنه" چه حسی دارید.

بیشتر لقب "شیرهای پابرهنه" را شنیده ام. مردم به ما لطف دارند و به دلیل علاقه به ملی پوشان و پرچم خود، چنین عناوینی را مطرح می کنند.  زمانیکه کشور عزیزمان ایران در اوج فشار قراردارد و تیم ملی ساحلی چنین جایگاهی را به دست می آورد، ارزش زیادی دارد. کسب توپ و دستکش طلا، رتبه سوم برترین گلزنان جام جهانی، عنوان سوم جام جهانی باهاما حائز اهمیت است. از طرفی احترامی که مردم سایر کشورها و مسئولان برگزاری رقابت های مختلف برای ما قائل هستند، نشان از شخصیت تیم ملی ساحلی دارد.
 
مبلغ قرارداد بهترین دروازه بان جهان در فوتبال ساحلی چه تفاوتی با دروازه بان های لیگ برتر فوتبال ایران دارد؟
 
مبلغ قرارداد دروازه بان های فوتبال 10 تا 15 برابر از قرارداد من بیشتر است. امیدوارم تیم های بزرگ فوتبال ایران با سیاست های فدراسیون فوتبال سمت تیمداری در ساحلی بیایند و شک نکنید آن ها در فوتبال ساحلی به دست آوردهای خوبی می رسند. شاید کسب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا و جام باشگاه های جهان برای تیم های فوتبال ما سخت و رویا باشد اما رسیدن به این عناوین در فوتبال ساحلی امکان پذیر است.

مهم ترین هدف شما چیست؟

قهرمانی جهان اصلی ترین هدف من است.

طرفدار کدام یک از تیم های پرسپولیس و استقلال هستید؟

از بچگی طرفدار پرسپولیس بودم و همچنان به این تیم علاقه مندم. البته به دعوت علیرضا منصوریان، مهدی رحمتی، میلاد زکی پور و علی مهاجر، دوستان عزیزم در استقلال بارها در تمرینات این تیم شرکت کرده ام. البته همیشه از خداحافظی علی کریمی افسوس می خورم چراکه وی با این اقدام، ما را از تماشای فوتبال ناب ایرانی محروم کرد.
 
حسینی:
 
 
در صورتی که سمت فوتبال ساحلی نمی آمدید، چه کاری را دنبال می کردید؟

ورزش را از هفت سالگی با کاراته شروع کردم اما در ادامه سمت فوتبال آمدم و سال 78 نخستین قرارداد حرفه ای خودم را با تیم شموشک نوشهر امضاء کردم. لیگ برتر و لیگ دسته اول فوتبال را تجربه کرده ام اما از یک جایی به بعد تصمیم گرفتم تا مسیر ورزشی ام را تغییر دهم. سال 89 رسما فوتبال ساحلی را آغاز کردم. البته در کاراته و فوتبال چمنی هم توانایی زیادی دارم اما به نظرم در این رشته نمی توانستم به آن سطح از پیشرفت که دوست دارم، برسم.

مردم ایران علاقه ویژه ای به پیمان حسینی پیدا کرده اند.

هرچند فوتبال ساحلی از لحاظ درآمد و مبلغ قرارداد به هیچ وجه با فوتبال چمنی قابل مقایسه نیست اما یکی از مهم ترین دلایلم برای ادامه دادن این رشته همین توجه و علاقه مندی مردم به ملی پوشان فوتبال ساحلی است. آن ها از هر راهی به ما ابراز لطف می کنند و این امر لذت زیادی دارد.

در حال حاضر ملی پوشان ساحلی باز ما در سطح جهان مطرح هستند. آیا در داخل کشورمان به نسبت این توجه به شما بها داده می شود؟

توجهات به فوتبال ساحلی نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده و از زمان ریاست مهدی تاج در فدراسیون فوتبال، تمام مسئولان این فدراسیون دید مثبت تری نسبت به ما دارند. بازیکنانی نیستیم که تنها برای پاداش و پول به یک رقابت بین المللی برویم و دفاع از پرچم ایران برای ما بسیار اهمیت دارد. با تمام آسیب دیدگی ها و مشکلات شخصی به فکر افتخارآفرینی برای ایران هستیم. فدراسیون فوتبال برنامه های خوبی برای فوتبال ساحلی دارد و مطمئنا با توجه به افتخاراتمان، پاداش خوبی هم درنظر می گیرد. البته به عنوان حامی سیاست های مسعود سلطانی فر در وزارت ورزش و جوانان، انتظار داریم تا این وزارت خانه بیشتر به فوتبال ساحلی اهمیت دهد. ساحلی بازان خود را سرباز ایران می دانند و جا دارد با درنظر گرفتن افتخاراتشان، آن ها را از خدمت مقدس سربازی معاف کنند. چهار بازیکن تیم ملی ساحلی در حال حاضر باید به سربازی بروند. خودم هم این مشکل را داشتم که با مساعدت سردار باران چشمه برطرف شد. درباره مشکل بیکاری بازیکنان هم باید بگویم دوران ورزش حرفه ای ما یک روز تمام می شود و بیکاری می تواند به ما ضربه بزند. بنابراین مسئولان باید به فکر باشند و برای ملی پوشان ساحلی مشاغل دولتی درنظر بگیرند تا آن ها بدون هیچ گونه دغدغه ای روی تداوم موفقیت فکر کنند.

پس از شکست ایران مقابل تاهیتی، به عملکرد محمد حسین میرشمسی انتقاداتی وارد شد. این موضوع را تا چه حد منطقی می دانید و آیا بهتر نیست یک سرمربی بزرگ خارجی بار دیگر هدایت تیم ملی ساحلی را در دست بگیرد.

نمی توان از غیبت تیم های روسیه و اسپانیا در جام جهانی و همچنین قرعه خوب تیم ملی ایران در این دوره از رقابت ها در راه نتیجه گیری ما بی تفاوت گذشت. در دوره های پیش بدترین قرعه ها نصیب ایران می شد. امسال از لحاظ قرعه مرحله گروهی و رویارویی با سوئیس در مرحله یک چهارم نهایی تا حدی شانس داشتیم. رتبه سوم جام جهانی کف توانایی و شایستگی ماست چراکه قبل از اعزام به باهاما به این خودباوری رسیده بودیم که می توانیم به مدالی خوش رنگ برسیم. حیف بود که از رسیدن به فینال بازماندیم چراکه یکی از بهترین فرصت های تاریخ فوتبال ساحلی برای کسب عنوان قهرمانی جهان را از دست دادیم. کادرفنی تیم ملی ساحلی تمام تلاشش را به کار گرفت و محمد حسین میرشمسی هم در حد توان خود زحمت کشید اما نمی توانیم وی را با مارکو اوکتاویو مقایسه کنیم. آن مربی برزیلی فوق ستاره دنیای فوتبال ساحلیست. باید از امروز خوشحالی کسب رتبه سومی جهان را فراموش کرده و با رفع نقاط ضعفمان و تقویت نقاط قوت برای حضوری مقتدرانه در مسابقات پیش رو آماده شویم. اگر این دیدگاه را داشته باشیم 2 سال دیگر قهرمان جهان می شویم.

احمدرضا عابدزاده و علی کریمی حمایت خوبی از تیم ملی ساحلی به عمل آورده اند.

احمدرضا عابدزاده به عنوان عقاب آسیا، الگوی من محسوب می شود. از طرفی علی کریمی هم به عنوان یک اسطوره ملی، پیش از اعزام ساحلی بازان به باهاما به اردو آمد و به ما دلگرمی داد. با این 2 عزیز ارتباط و رفاقت دارم. جای افتخار دارد که ستارگان فوتبال به این شکل از تیم ملی ساحلی حمایت می کنند.
 
حرف آخر.

از تلاش های شما برای پوشش دادن اخبار فوتبال ساحلی تشکر می کنم و امیدوارم موفقیت های این تیم همچنان تداوم داشته باشد.
 
انتهای پیام/
 
 
 
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار