اردبیل؛

انتخاب موزه تاریخ علوم اردبیل به عنوان برترین موزه کشور

قائم‌مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی برای دومین سال پیاپی به عنوان موزه برتر کشور از سوی شورای کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم) انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد نریمانی گفت: انتخاب موزه برتر کشور در چهار گروه موزه‌های خصوصی و موزه‌های دولتی بزرگ، متوسط و کوچک انجام می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این انتخاب در ۱۲ محور تخصصی شامل آموزش، پژوهش، بازدید از موزه، تلاش برای بقا، توسعه مدیریت، خلاقیت و نوآوری، کودکان و نوجوانان، اعمال استانداردهای فنی و توسعه فیزیکی، گردآوری، معرفی، حفاظت و نگهداری و شعار روز جهانی انجام شده است.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: با همکاری ۵۰ شخصیت علمی و تخصصی در عرصه‌های مختلف موزه و موزه‌داری طی ۱۲ جلسه و بیش از ۲۳۵ نفر- ساعت ارزیابی، نقد و داوری در نهایت از بین موزه‌هایی که به مرحله پایانی راه یافته بودند، پس از تجمیع آرا در گروه‌های چهارگانه و هر یک از ۱۲ محور تخصصی، موزه‌های برتر سال ۱۳۹۶ انتخاب شدند.

نریمانی گفت: در بخش موزه‌ دولتی کوچک، موزه تاریخ علوم اردبیل با شاخصه «توسعه مدیریت» و «شعار روز جهانی» به عنوان موزه برتر کشور معرفی و تقدیر شد.

وی افزود: موزه تاریخ علوم اردبیل همچنین در شاخصه‌های بازدید، گردآوری، نگهداری و حفاظت شایسته تقدیر شناخته شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار