پورشیب: سطح انتظارات از ملی پوشان کاراته زیاد است

کاراته کای کشورمان گفت: تجلیلی از قهرمانان کاراته نمی شود و فقط از ملی پوشان انتظار کسب مدال دارند.

ذبیح اله پورشیب در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره شکست در بازی های کشورهای اسلامی باکو بیان کرد: در این دوره از بازی ها بسیار بد ظاهر شدم و نتوانستم مبارزه خوبی انجام بدهم و طلای دوره قبل را تکرار کنم و از کسب مدال بازماندم.

وی ادامه داد: خستگی زیاد از مسابقات لیگ جهانی و کاهش وزن های مداوم باعث شد شرایط جسمی و روحی خوبی نداشته باشم و باوجود تلاش زیاد از دوره رقابت ها کنار رفتم و نتیجه مورد نظرم رقم نخورد.

پورشیب عنوان کرد: متاسفانه افکار حرفه ای وجود ندارد و سطح توقع از ملی پوشان کاراته زیاد است و انتظار دارند بدون حمایت کاراته کا ها در تمام مسابقات داخلی و خارجی مدال کسب کنند و محکوم به کسب نتیجه هستند.

وی در ادامه بیان کرد: بعد از اینکه در مسابقات مختلف مدال کسب کردیم و در لیگ جهانی موفق بودیم فدراسیون هیچ گونه تجلیلی از ما انجام نداد و انگیزه ای ملی پوشان به مرور کمتر می شود تا جایی که شرایط بد روحی به ادامه کار ما لطمه می زند.

پورشیب افزود: برگزاری مسابقات لیگ،اردوی تیم ملی و رقابت های برون مرزی خستگی ملی پوشان را افزایش می دهد اما اگر حمایت و تجلیلی باشد که روحیه بازیکنان را حفظ کند تحمل شرایط سخت برای ما آسون تر می شود.

وی عنوان کرد: 12 سال عضو تیم ملی بودم و مدال های زیادی را کسب کردم اما نتوانستم در بازی های باکو که به نسبت از سطح پایین تری برخوردار بود با شکست مقابل حریفم از دور رقابت ها کنار رفتم.

کاراته کا کشورمان ادامه داد: نبود حمایت لازم باعث شده ملی پوشان ما در اوج آمادگی و در سن 27 یا 28 سالگی از تیم ملی کنارگیری کنند و با وجود توانای بالایی که دارند از دنیای حرفه ای کاراته خداحافظی کنند.

پورشیب درباره مسابقات انتخابی تیم ملی عنوان کرد: تازه از بازی های کشورهای اسلامی برگشته بودم و هنوز خستگی این رقابت ها در من بود و شرایط روحی مناسبی برای مبارزه در رقابت های انتخابی نداشتم و به خاطر دلایل شخصی برخلاف میل باطنیم از ادامه رقابت انصراف دادم.

کاراته کا کشورمان ادامه داد: بعد از کسب مدال های مختلف نیازی نیست که بخواهم توانایی هایم را اثبات کنم و به نظرم کارنامه افتخارات هر ملی پوش نشان دهنده عملکرد وی و ادامه حضورش در تیم ملی است.

وی تصریح کرد: مسابقات جهانی با حضور هشت نفر برتر هر وزن دوماه آینده برگزار می شود و تصمیم دارم با حضور موفق در این رقابت ها نقره دوره قبل را به طلا ارتقا دهم.

دارنده مدال نقره مسابقات جهانی گفت: ملی پوشان خوب ما در باکو از کسب مدال بازماندند و این می تواند زنگ خطری باشد که اگر توجه لازم صورت نگیرد و آرامش در اردوی تیم ملی نباشد به راحتی قهرمانان ما از کسب مدال باز می مانند و سهمیه ایران در المپیک توکیو کاهش پیدا می کند.

ملی پوش کشورمان در پایان خاطر نشان کرد: برای تیم ملی و ملی پوشان در مسابقات آسیایی آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم که بعد از این شاهد حمایت و تجلیل از قهرمانان کاراته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار