سنندج؛

طرح ربیع القرآن در سنندج اجرا شد

آیین معنوی طرح ربیع القرآن همزمان با شب 29 شعبان با حضور مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کردستان و اعضای کانون فرهنگی هنری کنعان سنندج اجرا شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛کامل گلباغی مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در این آیین معنوی گفت: در اولین شب از این ماه مبارک طرح ربیع القرآن با اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: بهره گیری مناسب و کافی از فضای قرآنی ماه مبارک رمضان در مساجد برای احیا و تقویت برنامه‌های قرآنی، استفاده از ظرفیت‌های استانی دراجرای برنامه مشترک قرآنی، شناسایی و تکریم فعالان قرآنی جهت ترغیب برای حضور در برنامه‌های قرآنی مساجداز مهمترین محورهای این طرح است.

گلباغی به اهداف این طرح اشاره کرد و افزود: احیاء سنت توجه ویژه به قرآن و قرآن‌شناسی در ماه مبارک رمضان، ترغیب متولیان مسجدی به فراهم کردن زمینه اجرای برنامه قرآنی، ترویج فرهنگ فعالیت‌های قرآنی، ارائه الگوی برنامه‌های قرآنی مساجد، ایجاد پیوند قرآنی بین مسجد، مردم، متولیان مساجد و نهادهای فرهنگی، قرآنی و اجرایی استان و ضرورت توجه به انس هر چه بیشتر عموم مردم با قرآن کریم از اهداف این طرح است.

در ادامه این مراسم معنوی برنامه دف نوازی و تواشیح، قرآئت قرآن کریم، شعرخوانی اجرا و از 12 نفر از روزه اولی‌ها و فعالان قرانی و مسجدی تجلیل شد.

کانون فرهنگی هنری کنعانی سنندج در ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت 9 تا 11 صبح برنامه جزخوانی قرآن کریم را برگزار می‌کند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.