مراسم کلنگ زنی مدرسه ۲ کلاسه خیرساز الواج برگزار شد

مراسم کلنگ زنی مدرسه ۲ کلاسه خیرساز روستای الواج ناحیه ۲ ارومیه، با حضور مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛محمد مجرد قره باغ، در این مراسم با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، به رشادت و ایثارگری های رزمندگان اسلام در جهت شکست حصر و آزاد سازی این شهر اشاره و خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت جزء شاخصه های بی بدیل انقلاب اسلامی ایران در ادوار مختلف می باشد که در طول عمر پربرکت نظام نمونه های فراوانی برای آن وجود دارد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه با بیان اینکه خدمت و کمک رسانی به مردم از برترین عبادتها و ذخیره ارزشمندی برای آخرت می باشد، تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز حق بزرگی بر نظام آموزش و پرورش دارند که بی شک با وقف مال و ثروت خود در راه کمک رسانی به جامعه دانش آموزی و آینده سازان این مملکت سعادت دنیوی و اخروی خود را بیمه می کنند.

وی با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی جزء مشکلات جدی آموزش و پرورش خصوصا مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه می باشد، اظهارداشت:افزایش آمار جامعه دانش آموزی و به تبع آن بالا رفتن تراکم دانش آموزی خصوصا در مناطق محروم و حاشیه شهر موضوعی است که باید بیش از گذشته مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.

مجرد با بیان اینکه نبود زمین مناسبت جهت ساخت و احداث مدارس در برخی مناطق باعث بروز مشکلاتی در بخش احداث مدارس شده است  ادامه داد: در صورت تامین فضای فیزیکی مناسب برای ساخت مدارس در این مناطق قادریم با کمک هزینه های دولتی و خیری، کار احداث مدارس در این مناطق را آغاز کنیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه با قدردانی از خیر محترم سرکار خانم ثنایی بجهت تعهد ساخت مدرسه 2 کلاسه در روستای الواج ، ابراز امیدواری کرد با هماهنگی ها لازم شاهد افتتاح این مدرسه در مهرماه سالجاری باشیم.

تعهدات خیرین مدرسه ساز استان امسال بیش از سال گذشته است

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان نیز در این مراسم با بیان اینکه در صورت تامین زمین مناسب در مناطق حاشیه ایی و محروم قادریم گامهای خوب و عاجلی در جهت احداث مدارس در این مناطق برداریم، گفت: آمار تعهدات خیرین مدرسه ساز استان در مقایسه باسال گذشته آماری موفق و قابل تقدیری می باشد .

آخوندیان با اشاره به  جشنواره های متنوع در خصوص احداث، نوسازی و تجهیز مدارس آموزش و پرورش، گفت: خیرین مدرسه ساز استان در سالجاری مبلغی بیش از 45 میلیارد تومان را تعهد کرده اند.

وی افزود : خیرین مدرسه ساز استان در سال گذشته نیز مبلغی بالغ بر 37 میلیارد تومان را تعهد کرده بودند.

گفتنی است مدرسه 2 کلاسه خیرساز روستای الواج، مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه توسط خیر محترم سرکار خانم ثنایی احداث خواهد شد و پیش بینی میشود در مهر ماه امسال همزمان با آغاز سالتحصیلی به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.