ساری،

برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های مازندران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان همزمان با ایام روز خبرنگار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احد جاودانی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات مازندران جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مجازی را در مازندران برگزار می‌کند.

وی افزود: از روزنامه‌نگاران اعم از نویسندگان و خبرنگاران، عکاسان مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مجازی دعوت می شود تا آثار خود را که از ١٥خرداد ٩٥ تا ١٥خرداد ٩٦ به رشته تحریر درآورده‌اند بر اساس محورها و بخش‌های اعلام شده به (pressfestival.ir) ارسال کنند.

جاودانی گفت: ارتقای دانش رسانه ای استان، ایجاد رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه‌ها، توسعه ظرفیت‌های موجود رسانه‌های استان، آشنایی با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های رسانه‌های مکتوب و مجازی و بهره‌گیری از این قابلیت‌ها از اهداف این جشنواره رسانه ای است.

وی بیان کرد: تبیین کارکرد رسانه‌ها با محور نگاه منصفانه، نقد مشفقانه، سبک زندگی ایرانی- اسلامی با محوریت ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف، مسجد و نماز، چالش‌های اجتماعی، طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد، فساد اداری، بیکاری، فقر نیز از دیگر محورهای این جشنواره است.

وی از کتاب و کتابخوانی، هنر و رسانه، محیط زیست، توسعه استانی، مدیریت مصرف به عنوان دیگر موضوعات جنبی این جشنواره یاد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: گزارش خبری، مقاله، سرمقاله و یادداشت، تیتر، خبر، مصاحبه، عکس، طنز اجتماعی، طراحی و صفحه آرایی و کاریکاتور بخش‌های اصلی جشنواره هستند.

جاودانی افزود: شعار سال، رسانه و انتخابات نیز از بخش‌های ویژه جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری است.

وی گفت: روزنامه نگاران شاغل و آزاد استان که در مطبوعات غیر سراسری (منطقه ای،استانی یا محلی)، نمایندگی نشریات سراسری یا خبرگزاری‌ها و همچنین پایگاه‌های خبری استان فعالیت می‌کنند می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.

جاودانی افزود: منظور از روزنامه نگاران، افرادی هستند که عضو اصلی خانه مطبوعات استان یا دارای رابطه بیمه ای با یکی از رسانه‌ها و یا دارای کارت حرفه ای روزنامه نگاری از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی باشند.

وی گفت: آثاری در جشنواره شرکت داده می‌شود که در فاصله زمانی ١٥خرداد٩٥ تا ١٥خرداد ٩٦ در یکی از سرپرستی‌های نشریات سراسری، نشریات استانی، خبرگزاری‌ها و پایگاه خبری استان منتشر شده باشد.

مدیرکل ارشاد اسلامی مازندران افزود: هر متقاضی تنها می‌تواند در دو بخش و در هر بخش سه اثر را ارائه دهد، در صورت ارسال آثار بیشتر، دبیرخانه جشنواره آثار دریافتی را به صورت تصادفی انتخاب و بقیه را حذف خواهد کرد.

وی گفت: آثاری پذیرفته می‌شود که اصل صفحه منتشره رسانه و نام صاحب اثر در آن قید شده باشد در صورت عدم درج نام اثر باید توسط مهر رسانه و امضا شخص مدیر مسئول باشد.

جاودانی افزود: آثاری پذیرفته می‌شود که در محورهای قید شده ارائه شود وهیئت داوران در هریک از موضوعات سه اثر را به عنوان اثر برگزیده درمراسم اختتامیه معرفی می‌کنند.

وی گفت: مطبوعات لغو مجوز شده، فاقد مجوز و همچنین بولتن‌های داخلی ادارات، امکان شرکت در جشنواره را ندارند.

جاودانی افزود: به نفر نخست در هر رشته تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ٥ میلیون ریال اهداء می‌شود و لوح تقدیرو مبلغ سه میلیون ریال به نفر دوم اهدا می‌شود.

مدیرکل ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه به نفر سوم در هر رشته لوح تقدیر و مبلغ ٢ میلیون ریال اهدا می‌شود، گفت: در بخش ویژه به شش نفر از شرکت کنندگان برتر هر یک مبلغ ٤ میلیون ریال به‌همراه تندیس جشنواره و لوح تقدیر اهدا می‌شود.

وی افزود: برگزیدگان برتر جشنواره به خارج از کشورجهت بازدید رسانه ای اعزام می‌شوند.

جاودانی زمان ارسال آثار را ١٨ خرداد ٩٦ اعلام کرد و گفت: آیین اختتامیه ١٧ مرداد ٩٦ خواهد بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.