هشدار رژیم بحرین درباره برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز

وزارت کشور بحرین در بیانیه ای هشدار داد نیروهای امنیتی و پلیس هرگونه تجمع یا تحریک به تظاهرات را در کشور سرکوب خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه ، یک روز پس از کشته شدن پنج تظاهرکننده مخالف در یک روستای شیعه نشین بحرین به ضرب گلوله نیروهای پلیس، مقامات رژیم آل خلیفه روز چهارشنبه درباره هرگونه تجمع غیرقانونی هشدار داد.

وزارت کشور بحرین در بیانیه ای هشدار داد نیروهای امنیتی و پلیس مطابق با قوانین و مقررات، هر گونه تجمع یا تحریک به تظاهرات را در کشور سرکوب خواهند کرد.

مداخله نیروهای پلیس بحرین در روز سه شنبه برای پایان دادن به یک تحصن اعتراض آمیز علاوه بر پنج کشته ، دهها زخمی نیز بر جا گذاشت. مقامات بحرین اعلام کردند نیروهای پلیس برای برچیدن تحصن طرفداران شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین که در روستایی نزدیک پایتخت برگزار شده بود، بر ضد آنها وارد عمل شدند.

وزارت کشور بحرین در بیانیه خود ادعا کرد محل تحصن طرفداران شیخ عیسی قاسم به پناهگاهی برای افراد تحت تعقیب تبدیل شده بود.

مسئولان وزارت کشور بحرین روز چهارشنبه اعلام کردند پلیس دویست و هشتاد و شش فرد تحت تعقیب از جمله یازده زندانی متواری را بازداشت کرد.

به گفته شاهدان، نیروهای امنیتی در این عملیات از گاز اشک آور استفاده کردند و برای مقابله با تظاهر کنندگان که سنگ و بطری های آتش زا پرتاب می کردند، با سلاح گرم شلیک کردند.

شمار زیادی از شهروندان بحرینی که اکثرشان از شیعیان این کشور هستند به اتهام مشارکت در تظاهراتی که در سالهای اخیر بر ضد رژیم آل خلیفه برگزار شده است، به زندان محکوم شده اند. بنا به اعلام فدراسیون بین المللی حقوق بشر از آغاز شکل گیری اعتراضات در بحرین دهها نفر کشته شده اند.

طبق اعلام گروهها و سازمانهای غیردولتی مدافع حقوق بشر دهها مخالف و منتقد سیاسی بحرین که در میان آنها روزنامه نگاران و وکلای مدافع دیده می شوند در چارچوب پرونده های غیرعادلانه، تهدیدآمیز و ارعاب آمیز که گاهی حتی با شکنجه و سلب ملیت افراد همراه بوده است، محاکمه و زندانی شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار