در حاشیه جلسه هیات دولت؛

ابتکار: احتمال حضورم در شهرداری شایعه روزنامه ها است

رئیس سازمان محیط زیست، اخبار منتشر شده درباره احتمال حضورش در شهرداری‌ تهران را شایعه رسانه‌ها دانست.

ابتکار: احتمال حضورم در شهرداری شایعه روزنامه ها است
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به خبرهای منتشر شده مبنی بر انتصابش به عنوان شهردار تهران اظهار داشت: باید فرد مناسبی که شرایط لازم را برای پست شهرداری داشته باشد انتخاب شود تا بتواند به خوبی شهر تهران را اداره کنند. به هر حال تصمیمات لازم توسط رئیس جمهور اتخاذ خواهد شد.

رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: در دولت آینده سیاست‌های سازمان محیط زیست استمرار خواهد داشت و در برنامه‌های تبلیغاتی روحانی همواره توجه مسائل محیط زیست مورد تأکید قرار داشته چرا که محیط زیست از مطالبات مردم است.

ابتکار گفت: بهبود کیفیت هوا، موضوع تالاب‌ها توجه به کیفیت آب و خاک و زندگی در  شهر‌ها از مطالبات عمومی مردم است که در برنامه‌های آینده رئیس جمهور با قدرت وجود دارد.

وی اضافه کرد: تالاب‌ها حق آبه طبیعی و شرایط اکولوژیک دارند که اگر به این مسائل توجه نشود طبعا با بحران و مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد. مطالعات نشان می‌دهد حدود 16 رودخانه به طور طبیعی وارد دریاچه نمک شده به هر حال به دلیل بارش باران دریاچه وضعیت مطلوبی دارد.

رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: بر اساس برنامه مدیریت زیست بومی باید تالاب‌ها را احیا کرد و از خشکی آن‌ها جلوگیری به عمل آورد خوشبختانه نقطه قوت ما آن است که لایه تالاب‌ها در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و اخیرا به نهادهای مربوطه ابلاغ شده و آماده اجرا است.

ابتکار افزود: در حال حاضر با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط حق آبه تالاب‌ها مدیریت زیستی تالاب‌ها و مشارکت جوامع روستایی مردم در دستور کار قرار دارد و نمونه‌های موفقی از مشارکت روستاییان برای احیای تالاب‌ها انجام شده که البته این موضوع برای گردشگری و کشاورزی و دامداری و صنایع دستی اهمیت بسزایی دارد.

وی در واکنش به اینکه گفته می‌شود که شما به عنوان یک شهردار در آینده تعیین خواهید شد گفت: بنده این مسائل و شایعات را در روزنامه‌ها شنیده‌ام اما تاکنون چنین موضوعی با بنده مطرح نشده است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار