مشهد؛

اعزام 2500 مبلغ در ماه مبارک رمضان به سراسر استان

مدير کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از اعزام ٢٥٠٠ مبلغ در ماه مبارک رمضان به سراسر استان خبر داد.

اعزام 2500 مبلغ در ماه مبارک رمضان به سراسر استانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ،حجت الاسلام لطفيان امروز در نشست خبری که به مناسبت اعلام برنامه های این سازمان در ماه مبارک رمضان برگزار شد، اظهار کرد: هرسال اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در آستانه ماه مبارک رمضان اقدام به اعزام مبلغان دینی با هدف تبیین و تشریح برنامه های مذهبی می کند.  

وی افزود: امسال دو هزار و ٥٠٠ مبلّغ در ماه رمضان به نقاط مختلف استان خراسان رضوی و ١٥٠ مبلّغ دیگر نیز به خارج از این استان اعزام می‌شوند.  

لطفيان ادامه داد:  طرح تفسیر سوره‌های قرآن با محوریت هر سال یک سوره برای ششمین سال متوالی همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد.

وی گفت: در همین راستا هر سال یک سوره به عنوان سوره محوری انتخاب و همراه با محتوای تفسیری آن به روحانیون و تشکل‌های قرآنی جهت برگزاری حلقه‌های تفسیر در این ماه ارائه می‌شود.

 مدير کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سال گذشته سوره محمد(ص) به عنوان سوره محوری در حلقه‌ها تفسیر شد، اظهار کرد: امسال نیز تفسیر سوره مبارکه حدید با عنوان راهبردهای اعتقادی و رفتارهای اجتماعی به عنوان سوره محوری انتخاب شده است.

لطفيان با بیان اینکه مهمترین رویکرد مبلغان در ایام ماه مبارک رمضان ترویج سبک زندگی اسلامی، روحانیت و اخلاق و هدایت انقلابی، تغییر در دوره جدید، توجه به احیاء فریضه زکات، مقابله با آسیب های اجتماعی است، بيان كرد: در این ایام تلاش شد تا از حضور مبلغات نیز در زمینه ترویج احکام دین و سبک زندگی اسلامی بهره گرفته شود.

وي با اشاره به قرار گرفتن ١٤ و ١٥ خرداد در ماه مبارك رمضان نيز گفت: به همين مناسبت طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته در سطح شهرها و روستاهاي استان ياد و خاطر بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در قالب برنامه هايي گرامي داشته خواهد شد و همچنين نشست هايي براي اشنايي بيشتر نسل جوان با شخصيت امام راحل برگزار خواهد شد.

مدير کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی هچنين از ساماندهي هييت هاي قراني در ماه مبارك رمضان خبر داد و افزود:اميدواريم   هييت هاي قراني در ماه مبارك رمضان شكل جدي تري بخود بگيرند

لطفيان تاكيد كرد: یکی از موضوعاتی که در ماه مبارک رمضان باید مورد توجه قرار گیردکاهش هزینه‌های افطاری‌هاست.

انتهای پیام/ ف.ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.