دیناروند: هنوز راه تا افزایش کیفیت خدمات باقی مانده است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت:با همه اقدامات انجام شده، هنوز راه ما تمام نشده و از این پس انتظار مردم افزایش کیفیت خدمات است که باید برای ارتقاء آن تلاش همگانی انجام شود.

دیناروند:به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در افتتاحیه هشتمین کنگره داروسازی بالینی، گفت: علی رغم سابقه ۲۲ ساله این رشته، داروسازی بالینی در بین رشته‌های داروسازی بسیار جوان و دستاوردهای آن در عرصه خدمات دارویی طی این مدت بسیار چشمگیر بوده است.  
 
رئیس سازمان غذا و دارو به وضعیت کمبود دارویی و اسف بار آن در آغاز دولت یازدهم اشاره کرد: هرچند امروزه کمبود دارویی صفر نشده، اما در سه سال گذشته در هیچ برهه‌ای از زمان میانگین کمبودهای ما از ۳۰ قلم عبور نکرده؛ در حالی که ۴ سال گذشته بیش از ۱۰ برابر این میزان کمبود داشتیم.  
 
وی در ادامه با بیان ایکه خدمات حوزه سلامت در عرصه بیمارستانی، دسترسی به دارو و خدمات پزشکی غیرقابل ملاحظه با دولت قبل است، افزود: در گذشته نزدیک به ۴۰ درصد بیماران باید دارو‌ها و لوازم مورد نیاز را از بیرون بیمارستان تهیه می‌کردند و در حال حاضر این میزان به کمتر از سه درصد و در برخی بیمارستان‌ها به کمتر از یک درصد رسیده است.  
 
دیناروند از فرستاندن هزاران پزشک به مناطق محروم خبرداد و اضافه کرد: خدمات ارائه شده فقط از لحاظ رفع کمبود‌ها نبوده، بلکه هزینه پرداختی از جیب مردم هم به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته و از حدود ۶۰ درصد به ۳۵ درصد رسیده است.  
 
به گفته وی پرداختی از جیب مردم برای بیماران صعب‌العلاج از ۴۵ درصد به ۱۱ درصد کاهش یافته و امروزه مردم دغدغه پول و تهیه دارو ندارند.  
 
رئیس سازمان غذا و دارو یاداور شد: با همه اقدامات انجام شده، هنوز راه ما تمام نشده و از این پس انتظار مردم افزایش کیفیت خدمات است که باید برای ارتقاء آن تلاش همگانی انجام شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.