ساری،

اخذ 33 سند مالکیت موقوفات در ساری

33 سند مالکیت موقوفات در شهرستان ساری اخذ شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت ‌الاسلام ابراهیم حیدری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری گفت: با همکاری کارشناسان اوقاف و امور خیریه و اداره ثبت اسناد ساری 33 سند مالکیت موقوفات و اماکن مذهبی در امسال اخذ شد.

وی مساحت این موقوفات سند دار شده را 35500 متر مربع ذکر کرد و افزود: موقوفه اسماعیل کولائیان در شهر ساری با کاربری های متعدد و با مساحت 10647 متر مربع جزء موقوفه شاخصی است که برای آن در سال جاری سند صادر شده است.

حجت ‌الاسلام حیدری با اشاره به روند اخذ سند مالکیت برای موقوفات، گفت: پس از ارائه درخواست سند مالکیت چندین مرحله از تحدود و حدود و انتشار آگهی تا اخذ سند طی می ‌شود که این مراحل با دقت و همکاری کارشناسان اداره ثبت انجام می ‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری افزود: اسناد مالکیت دفترچه ای قدیمی نیز مطابق قانون جدید و طی مراحلی تک برگی می ‌شود.

وی گفت: سند دار کردن موقوفات مسئله بسیار مهمی است که موقوفات را از خطر تعرض مصون داشته و به تثبیت مالکیت موقوفات و اماکن مذهبی کمک می کند و در همین راستا در سال 95 برای 211 موقوفه در سطح شهرستان ساری سند مالکیت اخذ شده است.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.