کرمان؛

نذر خون در ماه مبارک رمضان

افراد می توانند با دریافت فرم نذرخون از مسئولین سازمان انتقال خون ، در زمان مشخص برای اهداء خون مراجعه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، روح الله میرزایی، مدیر کل انتقال خون استان کرمان ، با اشاره به اینکه درصد بیماری های تالاسمی در استان کرمان بیشتر از استان های کشور است، افزود: هزار و 300 بیمار تالاسمی در این استان وابسته به تزریق خون هستند.
وی با بیان اینکه مراجعه کنندگان نذر خون ، اهداء خون خود را به شبهای قدر موکول نکنند، گفت: اهداء کنندگان از ابتدای ماه مبارک رمضان به پایگاه های انتقال خون مراجعه و خون خود را اهداء کنند.
میرزایی با اشاره به اینکه اگر افرادی موفق به اهداء خون در شبهای قدر نشدند ، خاطر نشان کرد: این افراد می توانند با دریافت فرم نذرخون از مسئولین اهداءخون، در زمان مشخص برای اهداء خون مراجعه کنند.
وی گفت: سه پایگاه در استان کرمان طی ماه مبارک رمضان برای اهداء خون ؛ که پایگاه مشتاقیه کرمان از ساعت 7 و نیم تا 2 و نیم و عصرها از ساعت 4 و نیم تا 10 و نیم شب ، پایگاه رفسنجان در روزهای دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 4 و نیم تا 10 و نیم شب و پایگاه جیرفت در روزهای جیرفت از ساعت 8 و نیم تا 10 و نیم شب در نظر گرفته شده است.
میرزایی افزود: قسمت اعظم خون اهداء شده به مراکز درمانی بیماری های خاص و تالاسمی و قسمتی از آن به عنوان پلاسما به خارج از کشور برای تهیه و تولید فرآورده های مشتق از پلاسما ارسال می شود.
انتهای پیام/ی
برچسب ها: نذر خون ، ماه رمضان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.