کرمانشاه؛

بذرهاي جديد پر محصول بايد هر چه زودتر به بازار بيايند

معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري كرمانشاه گفت: نتايج پژوهش هايي كه در موسسات تحقيقاتي به دست مي آيند بايد با زباني ساده به كشاورزان منتقل شود تا اين دست آوردها عملاً در راستاي افزايش توليد به كار گرفته شوند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رضا رحيمي  بیان کرد:معاونت ديم موسسه تحقيقات كشاورزي كشور سرارود تاكنون دست آوردهاي تحقيقاتي و پژوهشي بسياري براي جامعه كشاورزي داشته است كه از جمله آن ها مي توان به توليد رقم ريژاو  به عنوان يك نمونه پرمحصول از بذر گندم ديم اشاره كرد.
 
 
اين مدير ارشد اقتصادي استان افزود: كشاورزان معمولا در كشت ديم به طور متوسط يك و نيم تن گندم در هكتار برداشت مي كنند كه اين ميزان با بهره گيري از رقم ريژاو به 4 تن در هكتار و حتي بيشتر افزايش مي يابد. اين تجربه موفق توسط كشاورزان در جاهاي مختلف به كار گرفته شده است.
 
وي با اشاره به اينكه كرمانشاه ظرفيت و پتانسيل لازم را براي افزايش دو تا سه برابري توليد محصولات كشاورزي را دارد در ادامه اظهار داشت: هر چند كرمانشاه به لحاظ كشاورزي يك استان ديم محسوب مي شود ولي ميانگين بارندگي در منطقه بيش از 400 ميليمتر بارندگي در سال است كه يك پتانسيل فوق العاده براي توسعه كشت ديم محسوب مي شود و مي توان با برنامه ريزي بهتر و گسترده تر موجب افزايش توليد در حوزه كشاورزي شد.
 
 
معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري كرمانشاه توسعه كشت رقم هاي پرمحصول را يكي از اهداف حوزه كشاورزي استان دانست و گفت: اينكار موجب افزايش درآمد كشاورزان و بهبود وضعيت زندگي و معيشت آن ها مي شود.
 
 
وي تاكيد كرد: اين بذرهاي جديد پر محصول كه حاصل تلاش هاي موسسه تحقیقات کشاورزی دیم سرارود است بايد هر چه زودتر به بازار بيايند و در اختيار كشاورزان قرار گيرند.
 
انتهای پیام/ز
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.