سردار قاآنی در حرم مطهر امام خمینی (ره):

فتح خرمشهر دروازه‌ای برای مقابله با استکبار جهانی شد

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: کشورهای منطقه فتح را ادامه دادند چرا که فتح خرمشهر استمرار راه عاشورا بود.

فتح خرمشهر دروازه‌ای برای مقابله با استکبار جهانی شد
به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده سپاه قدس در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: سوم خرداد که روز مقاومت، پیروزی و فتح خرمشهر قهرمان است امسال با روزهای پایانی ماه شعبان و آغاز ماه رمضان مقارن شده است که این اتفاق به معنی زنده نگاه داشتن یاد شهدا است.
 
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: خرمشهر شهر خرمی بود که در ابتدای تهاجم صدام به نمایندگی از استکبار جهانی مورد تهاجم قرار گرفت، اما رزمندگان ایرانی با کمترین امکانات دشمن را بر زمین نگاه داشتند.
 
وی با بیان این که خرمشهر ٣٤ روز مقاومت کرد و نهایتا خونین شهر شد، تصریح کرد: مقاومت مردم این سرزمین برای دفاع همه جانبه از ارزش‌ها ادامه داشت و پس از ٥٣٧ روز با عملیات‌های متعدد دوباره به دست فرزندان این کشور فتح شد و درباره خرمشهر شد.
 
سردار قاآنی گفت: سوم خرداد روز ایستادگی ملتی با دست خالی در برابر دشمنی بود که همه تسلیحات خود را از غرب و شرق می‌گرفت و حمایت ناتو و ورشو را داشت.
 
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه تاکید کرد: عظمت خرمشهر با باز پس گرفتن شهر پایان نداشت و این فتح دروازه‌ای برای مقابله با استکبار جهانی شد. پس از فتح خرمشهر استکبار جهانی اسرائیل غاصب را وارد جنگ با لبنان کرد تا شکست خود در خرمشهر را پوشش دهد.
 
وی تصریح کرد: مقاومت ما درس مقاومت را در بین ملت‌های منطقه ترویج داد و ملت هایی که به دنبال مقاومت در برابر استکبار بودند درس گرفتند و همین باعث شد تا اسرائیل از جنوب لبنان فرار کند.
 
قاآنی با بیان این که پیام فتح خرمشهر در خرمشهر نماند؛ ادامه داد: کشورهای منطقه فتح را ادامه دادند چرا که فتح خرمشهر استمرار راه عاشورا بود و فتح جنوب لبنان در ادامه همین راه.
 
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: استکبار جهانی امروز در اطراف ما کشور‌ها را دچار جنگ کرده، اما می‌بینیم که هر کجا درس مقاومت خرمشهر ترویج داشته ملت‌ها در برابر دشمن ایستاده اند.
 
وی درباره مسئله سوریه بیان داشت: همه امروز متوجه شدند که راه حل سوریه حرکت نظامی نیست بلکه مذاکره با دولت آن است.
 
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان این که امروز رهبر معظم انقلاب تهاجمات علیه ایران را کنترل کردند، گفت: اگر امروز از ملت‌های مظلوم دفاع می‌کنیم هم به خاطر آموزه‌های دینی و هم برای آرامش و امنیت خودمان است.
 
قاآنی در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: ما فرزندان انقلاب امروز در این محل جمع شدیم تا با بنیان گذار انقلاب تجدید عهد کنیم و بگوییم که راه شما ادامه دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار