ایلام؛

پرداخت 450 میلیارد ریال به گندم کاران ایلام

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: ۴۵۰ میلیارد ریال تاکنون به عنوان مطالبه به گندم کاران استان ایلام پرداخت شده است.

پرداخت 450  میلیارد ریال به گندم کاران ایلامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،کامران سلیمان پور بیان کرد: ۱۳۱ هزار تن گندم دروم و معمولی تاکنون از مزارع گندم مناطق جنوبی و گرمسیر استان ایلام خریداری شده است.
 
وی اظهارکرد: از این مقدار گندم خریداری شده ۸۵ هزار تن آن معمولی و ۴۵ هزار تن نیز گندم دورم است.
 
سلیمان پور با بیان اینکه برداشت گندم ر شهرستان دهلران رو به پایان است، افزود: برداشت گندم در مناطق گرمسیری تا اواسط خردادماه ادامه دارد.
 
وی عنوان کرد: فرایند برداشت و خرید گندم درنقاط مختلف استان ایلام تا پایان مرداد ماه ادامه دارد و امسال با توجه به کاهش نزولات جوی پیش بینی می شود ۲۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان ایلام برداشت شود.
 
سلیمان پور تاکیدکرد: نرخ تضمینی و تعیین شده برای خرید هر کیلوگرم گندم دروم ۱۳ هزار و ۳۰۰ ریال و گندم معمولی ۱۳ هزار ریال در نظر گرفته شده و به روز مطالبات کشاروزان گندم کار پرداخت می شود.
 
 ۴۴ هزار هکتار از گندم زارهای استان ایلام کشت آبی و بخش قابل ملاحظه ای از این اراضی به گستره ۸۰ هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص دارد.
 
سال زراعی ۹۵ - ۹۴ به خاطر بارندگی های مطلوب و موثر، برای نخستین بار ۲۶۵ هزار تن ارقام مختلف گندم از کشاورزان این استان خریداری شد.
 
۴۰ مرکز خرید در سراسر استان ایلام وظیفه خرید ارقام مختلف گندم را بر عهده دارند که از این تعداد ۹ مرکز ملکی و متعلق به شرکت غله و امور بازرگانی استان و ۳۱ مرکز نیز در اختیار اداره کل تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید گندم است.
 
 
انتهای پیام/  د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.