اراک؛

تولید بیش از 5 هزار تن سبزی و صیفی در بزرگترین شهرک گلخانه کشور

در بزرگترین شهرک گلخانه کشور در ساوه بیش از 5 هزار تن سبزی و صیفی تولید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ با پشتکار وهمت یک کارآفرین بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور در شهر آوه استان مرکزی فعال است وتوانسته در سال گذشته بیش از 5 هزار تن سبزی و صیفی و 4 میلیون گل شاخه بریده تولید کند .

آقای خلیلی تهرانی کارآفرین و مدیرعامل شهرک گلخانه ای آوه گفت : از سال های دور کشاورز بوده و پس از تحقیقات فرآون توانسته کشت غرقابی خود را به کشت گلخانه ای تبدیل کند و برای 900 فارغ التحصیل رشته کشاورزی و زنان سرپرست خانوار اشتغال ایجاد کند .

مدیر جهاد کشاورزی ساوه هم گفت : این کارآفرین خوش ذوق علاوه بر تامین نیاز استان های مختلف توانسته در سال گذشته صادارت 3 هزار تنی به ارزش 8 میلیون دلار به کشورهای حاشیه خلیج فارس ، روسیه ، ترکمنستان ، ارمنستان ، آذربایجان داشته باشد .

شریفی افزود : هم اکنون 120 گلخانه در این شهرک گلخانه ای فعال است که محصولاتی کاملا بیولوژیک به بازار مصرف ارائه می کند.

اقای سخنگو کارشناس باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هم گفت : کشت گلخانه ای چند سالی است در کشور رایج شده و صرفه جویی 50 درصدی در مصرف آب ، کنترل آفات با روش های بیولوِژیک و افزایش 10 برابری محصول در هر هکتار از مزیت های کشت گلخانه ای است .

12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایران زیر کشت محصولات گلخانه ای است و سالانه بیش از 21 میلیون تن سبزی و صیفی و بیش از 3 میلیارد گل شاخه بریده و گلدانی در ایران تولید می شود.
انتهای پیام /ج 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.