تبریز؛

سرانه پایین تعداد کتاب در هشترود

رئیس کتابخانه های عمومی هشترود گفت : سرانه تعداد کتاب در کشور برای هر نفر 8 . 2 جلد است اما این رقم در شهرستان 1.1 جلد برای هر شهروند است.

سرانه پایین تعداد کتاب در هشترودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پری اسدی در نشست انجمن کتابخانه های عمومی هشترود افزود : 60  هزار و 340  سرانه پایین تعداد کتاب در هشترودنسخه کتاب در کتابخانه های این شهرستان  موجود است و 11 هزار و 258 جلد کتاب نیز امانت داده شده است.
وی  زیربنای کل کتابخانه های هشترود  را یک هزار و 560 مترمربع اعلام کرد  و گفت : در این شاخصه نیز حداقل 500 متر کمبود فضا داریم.
اسدی گفت: کل اعضای فعال در کتابخانه ها  2 هزار و 500 نفر است که چهار درصد از جمعیت شهر را شامل می شود.
رئیس کتابخانه های عمومی هشترود همچنین از اهدا 70 جلد کتاب به کتابخانه های عمومی هشترود از سوی زوج جوان خبر داد و گفت: مردم هشترود در سال گذشته 540 جلد کتاب به کتابخانه ها اهدا کرده اند که از این تعداد 240 جلد درسی و مابقی غیر درسی است.
اسدی ایجاد ایستگاه های مطالعه در  شهرستان به خصوص مراکز درمانی و بهداشتی،  ترغیب بازنشستگان به مطالعه، ایجاد کارگاه های آموزشی روانی برای مطالعه مفید و بالابردن سواد رسانه ای، تشویق دانشجویان و محققان برای استفاده از کتابخانه ها و  ایجاد بخش تخصصی پژوهش را ازاولویت های برنامه های کتابخانه عمومی این شهرستان برشمرد.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار