قزوین؛

انتقاد استاندار از روند اجرایی طرح آبیاری نوین

استاندار قزوین از عملکرد جهاد کشاورزی در اجرای طرح آبیاری نوین در استان قزوین انتقاد کرد و روند آن را کند و غیرقابل دفاع دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فریدون همتی در جلسه بررسی مصوبات سفر ریاست جمهور افزود : در شرایطی که بیش از ۹۰ درصد منابع آبی استان و کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود باید بتوانیم بسرعت طرحهای نوین آبیاری را عملیاتی کنیم تا از منابع آبی صیانت شود.

وی افزود : در سفر رئیس جمهور به استان اجرای ۲۲ هزار هکتار آبیاری مدرن مصوب شد که تا پایان تیرماه ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار آن تکمیل می شود .

استانداراضافه کرد : با تامین اعتبارات لازم از سوی دولت انتظار داریم با اجرای طرح های تجمیعی در بخش آبیاری مدرن بتوانیم به نیازهای کشاورزان پاسخ داده و از منابع آبی هم حفاظت کنیم.

فریدون همتی ادامه داد: در دولت یازدهم اجرای روش های آبیاری مدرن در سطح 25 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان قزوین در دست اجرا است که کار مربوط به اجرای این طرح ها در پنج هزار هکتار به پایان رسیده است.

همتی گفت: امیدواریم کشاورزان و باغداران با همکاری در اجرای طرح های آبیاری به ما کمک کنند تا به صورت متمرکز بتوانیم این کار را با سرعت بیشتری عملیاتی کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان در این جلسه با ارائه گزارشی از طرح آبیاری نوین در استان گفت : با اجرای ۲۰ هزار هکتار آبیاری مدرن با اعتباری بالغ بر ۱۵۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زمینه توسعه کشاورزی مدرن در استان مهیا شده است.

متقی فرد افزود :باابلاغ مصوبات سفر در کمتر از یک هفته با تجهیز کارگاهها عملیات اجرایی آغاز شد و تا سوم اردیبهشت از مجموع ۲۰ هزار هکتار حدود ۶ هزار هکتار به پایان رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.