بهترین اقدام اورژانسی برای رفع گرمازدگی +عکس

در این خبر نقاط صحیح برای گذاشتن کیسه یخ در هنگام بروز گرمازدگی را مشاهده می کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گرمازدگی موقعیتی حادّ و تهدید کننده می باشد که در این حالت سیستم تنظیم کننده دمای بدن، به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در هوای گرم یا تولید بیش از حدّ گرما در بدن و یا وجود هر دو حالت، از کار می افتد. درحالت گرمازدگی بدن نمی تواند گرمای اضافی خود را دفع کند، در نتیجه دمای بدن بسیار افزایش می یابد که می تواند موجب آسیب رساندن به اندام های اصلیشود.
 
 گرمازدگی علائم متفاوتی دارد که از جمله آنها می توان به  پوست خشک و داغ – عدم تعریق – پوست ابتدا قرمز شده و سپس رنگ پریده یا کبود می شود – تنفس کوتاه و سریع – نبض سریع و ضعیف – افزایش دمای بدن به بیش از 40 درجه – سردرد – گرفتگی عضلات – گشادی مردمک چشم اشاره کرد.
 
در هنگام برخورد با فردی که دچار گرمازدگی شده است اقدامات مختلفی می توان انجام داد که به شرح زیر است:
 
1- لباس های فرد گرمازده را درآورده و بدن او را در آب سرد فرو برید و یا  با استفاده از یک پارچه یا حوله یا اسفنج ، بدن فرد را با آب سرد خیس کنید یا اینکه قطعات یخ را به آرامی به بدن فرد بمالید.اگر مقدار آبی که در اختیار دارید کم است، ابتدا سر و گردن او را خنک کنید. تکه های یخ را روی گردن ، زیر بغل و کشاله ران او قرار دهید.

2- بعد از حمام گرفتن، فرد را در مکان خنکی قرار دهید.

3- پاهای فرد را در محل بالاتری نسبت به بدن او قرار دهید تا جریان خون بیشتر به طرف سر او برود.

4- دست ها و پاهای فرد را ماساژ دهید تا خونی که خنک شده، به سمت مغز و مرکز بدن او برود.

5 - اگر شخص به هوش است، او را تشویق کنید تا کم کم آب یا یک نوشیدنی خنک بنوشد.
 
یکی از راه های برطرف کردن گرمازدگی حاد گذاشتن مستقیم یخ روی بدن فرد مبتلا به گرمازدگی می باشد که در ادامه نقاط صحیح برای گذاشتن کیسه یخ در هنگام بروز گرمازدگی را مشاهده می کنید.
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار