محکومیت انفجار مرگبار منچستر انگلیس از سوی مقامات خارجی

مقامات کشورهای مختلف جهان در پیام‌هایی جداگانه، انفجار اخیر در منچستر انگلیس را محکوم کردند.

محکومیت انفجار مرگبار منچستر انگلیس از سوی مقامات خارجیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، نارندرا مودی، نخست وزیر هند، حمله مرگبار در منچستر در انگلیس را محکوم کرد.

وی در صفحه توییتر نوشت :« آزرده خاطر از حمله در منچستر، ما به شدت آن را محکوم می‌کنیم. ما با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی می‌کنیم و برای زخمی‌ها دعا می‌کنیم».

وزارت امور خارجه سنگاپور نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور روز سه‌شنبه حمله در منچستر انگلیس را که به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از مردم  منجر شد، محکوم می‌کند.

وزارت امور خارجه سنگاپور همچنین اعلام کرد به خانواده‌های قربانیان این حمله تسلیت می‌گوید و بهبود سریع زخمی ها را خواستار است.

این وزارتخانه افزود هیچ گزارشی تاکنون مبنی بر کشته یا زخمی شدن اتباع سنگاپور در این انفجار وجود نداشته است.

وزارت امور خارجه سنگاپور همچنین اعلام کرد این وزارتخانه و سفارت سنگاپور در لندن با پلیس منچستر به منظور نظارت و زیر نظر گرفتن اوضاع به دقت همکاری خواهد کرد.

«ماهیشینی کولونه»، سخنگوی وزارت امور خارجه سریلانکا، نیز اعلام کرد این کشور از حمله در منچستر آزرده شده است.

این سخنگو در توییتر نوشت: «آزرده از حمله در منچستر، سریلانکا این اقدام شنیع را محکوم می کند.» 

در همین حال، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حمله دوشنبه شب در منچستر انگلیس را «غیرانسانی» خواند و برای توسعه مبارزه ضدتروریستی با لندن اعلام آمادگی کرد.

همچنین شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، روز سهشنبه در پیامی به الیزابت دوم، ملکه انگلیس، تاسف عمیق خود را در مورد کشته شدن افراد بی‌گناه در انفجار در شهر منچستر ابراز کرد.

رئیس جمهور چین در این پیام به ملکه انگلیس این حمله را محکوم کرد و به وی و خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.

یوشیهیده سوگا، سخنگوی وزارت امور خارجه ژاپن، گفت: «اگر این حمله‌ای تروریستی باشد، چنین اقدامات منزجرکننده تروریستی با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست و ژاپن چنین اقدام تروریستی را به شدت محکوم می کند. من به خانواده‌های قربانیان این انفجار تسلیت می‌گویم و برای بهبود سریع زخمی‌ها دعا می‌کنم. ژاپن همبستگی خود را با مردم انگلیس ابراز می‌کند».

وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید انفجار شهر منچستر، بر موضع ثابت دولت قطر برای نابودی خشونت و تروریسم صرف نظر از منشا، اهداف و انگیزه عاملان آن تاکید کرد.

این وزارت خانه تاکید کرد این کشور همه اقدامات تروریستی و جنایتکارانه بر ضد غیرنظامیان و افراد بی‌گناه را مغایر با اصول و ارزش‌های انسانی و مردود می‌داند.
 
وزارت خارجه قطر بر همبستگی کامل دوحه با دولت انگلیس و حمایت از تلاش‌ها و اقدامات آن برای حفظ امنیت و ثبات این کشور تاکید کرد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، نیز در پی انفجار در منچستر، ابراز تأسف و همدردی کرد و این حمله را «وحشتناک» خواند.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آلمان در کنار انگلیس است. این حمله تروریستی احتمالی تنها اراده ما را برای همکاری با دوستان انگلیسی‌مان برای مقابله با کسانی که مرتکب چنین اقدامات غیرانسانی شده‌اند، تقویت خواهد کرد.»

حمله شامگاه دوشنبه در منچستر انگلیس به کشته شدن دست‌کم 22 نفر و زخمی شدن بیش از 50 نفر منجر شد. این انفجار پس از پایان یافتن یک کنسرت روی داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار