لرستان؛

نزاع و تصادف علت بیشترین مراجعات به پزشکی قانونی لرستان

مديركل پزشكي قانوني استان لرستان از بررسی حدود 52 هزار پرونده معاینه اعم از معاینات عمومی و اختصاصی در پزشکی قانونی لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛حمید رضا نظیفی با اعلام اینکه حدود 52 هزار پرونده معاینه اعم از معاینات عمومی و اختصاصی در پزشکی قانونی لرستان  بررسی شد ، افزود: از این تعداد پرونده، تعداد 47 هزار و 767 مورد معاینات بالینی (سرپایی) بوده که بيشترين حجم مراجعات پزشكي قانوني استان در سال گذشته می باشد.
 
وی با بیان اینکه نزاع و تصادف علت بیشترین مراجعات به پزشکی قانونی استان لرستان است، اظهار داشت: از پرونده های تشکیل شده برای معاینات بالینی به لحاظ تفکیک جنسیتی 33 هزار و 741 مرد و 14 هزار و 206 پرونده مربوط به زنان بوده است .
 
مديركل پزشكي قانوني استان لرستان تصریح کرد: پرونده‌های مورد بررسی در بخش معاینه اجساد در سال 95 در سطح استان لرستان در سال گذشته یک هزار و 366 مورد بوده است.
دکتر نظیفی تاکید کرد: پرونده های بررسی شده اجساد در سال گذشته یک هزار و 68 مورد مرد و 298 مورد زن بوده است.
 
وی  افزود: از کل اجساد بررسی شده در پزشکی قانونی لرستان در سال گذشته 465 مورد بدون کالبد شکافی و 901 مورد با کالبد شکافی علت مرگ بررسی و تعیین شده است.
دکتر نظیفی در خصوص عملکرد پزشکی قانونی استان در واحد آزمایشگاه نيز گفت: در سال 95 تعداد پروندهای تشکیل شده در واحد آزمایشگاه پزشکی قانونی لرستان 2 هزار و 863 مورد بوده است.
نظیفی  اظهار داشت: از کل پرونده های سال گذشته مربوط به بررسی در آزمایشگاه یک هزار و 538 مورد آزمایشهای سم شناسی و یک هزار و 182 مورد آن سرولوژی و 143 مورد پاتولوژی ( آسیب شناسی) بوده است.
وی همچنین در خصوص نوع معاینات بعمل آمده از مصدومین و مدعیان در پزشکی قانونی افزود: معاینات بالینی شامل معاینات عمومی، اختصاصی و روانپزشکی است که معاینات عمومی مواردی همچون مصدومین تصادف، نزاع، حوادث کار، سلاح گرم و سرد ،بررسی تحمل حبس، گواهی استعلاجی ،اهدا جنین، اداره امور مالی و سرپرستی ، استخدامی و غیره راشامل می شود ، معاینات اختصاصی شامل معاینات اختصاصی زنان و مردان، بررسی باروری و نازایی، صدور مجوز سقط جنین، بررسی ادعای آزار جنسی و غیره را دربرمی گیرد. معاینات روانپزشکی نیزشامل بررسی جنون، تعیین مسئولیت کیفری، گواهی رشد روانی و غیره است.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.