آغاز تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس در یمن پیش از آغاز ماه رمضان

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن از آغاز تلاش‌هایی برای دستیابی به توافق آتش‌بس در یمن پیش از آغاز ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم ، "اسماعیل ولد الشیخ" فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد که تمام تلاش خود را برای توقف درگیری‌ها در یمن پیش از ماه مبارک رمضان انجام‌ می‌دهد.

ولد الشیخ تاکید کرد: در حال حاضر در تلاش هستیم تا بتوانیم پیش از آغاز ماه مبارک رمضان طرف‌های درگیر در یمن را مجاب به آتش بس کنیم.

وی تاکید کرد که این آتش‌بس می‌تواند زمینه ساز برای آغاز دور جدید مذاکرات صلح در این کشور و توقف درگیری‌ها در نقاط مختلف یمن شود.

ولد الشیخ همچنین تاکید کرد که هیات مامور از جانب سازمان ملل در امور یمن به دنبال یافتن راه‌حلی برای بندرالحدیده و پایان درگیری‌ها در این بندر است.

فرستاده ویژه سازمان ملل تصریح کرد که این سازمان با طرح ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی مبنی بر نظارت بر بندر الحدیده و جایگزین شدن به جای نیروهای انصارالله در مقابل توقف عملیات نظامی در یمن موافقت کرده است.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از هشت‌ هزار نفر بر اثر جنگ در یمن کشته و بیش از ۴۴ هزار نفر زخمی شده‌اند.

ولد الشیخ در ادامه افزود که گروه‌های یمنی پس از گفت‌وگوهای صلح در مسیر تشکیل دولت و حل مشکلات موجود و همچنین انتقال مسالمت آمیز قدرت بودند که اکنون شاهد تکه تکه شدن این کشور به دلیل درگیر‌ی های فراوان هستیم.

طبق تازه‌ترین آمارهای سازمان ملل متحد، حدود ۸۰ درصد از جمعیت یمن (بیش از ۲۱ میلیون نفر) به کمک‌های انسان‌دوستانه نیاز دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار