مصیب النعیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آل خلیفه با فشار عربستان آیت‌الله عیسی قاسم را محاکمه کرد

کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا گفت: آل خلیفه به دلیل فشار عربستان نمی‌توانست در برابر آیت‌الله عیسی قاسم کوتاه بیاید. چرا که سعودی بحرین را آرام نمی‌خواهد.

«مصیب النعیمی»
مصیب النعیمی کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاست‌خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره اقدام رژیم آل‌خلیفه در محاکمه غیرقانونی شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب بحرین اظهار داشت: این اقدام رژیم بحرین در اثر فشار عربستان صورت گرفته و اکنون هم نگران است که این اقدام ناشایست موجب تحریک حرکت‌های مردمی شود.

این کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا با بیان اینکه رژیم آل‌خلیفه می‌خواست با سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم او را از بحرین اخراج کند؛ اما حرکنهای مردمی مانع از انجام این کار شد، افزود: محاکمه غیرقانونی وی از سوی رژیم بحرین به این دلیل بود که بیش از این آبرویشان نرود. 

وی با بیان اینکه رژیم آل خلیفه به‌دلیل فشار عربستان نمی‌تواند در برابر آیت‌الله عیسی قاسم کوتاه بیایند، گفت: عربستان اجازه نمی‌دهد در بحرین آرامش ایجاد شود و با اعزام نیرو به این کشور به سرکوب مخالفان می‌پردازد.

مصیب النعیمی با اشاره به اینکه در حاکمیت بحرین یک دوگانگی وجود دارد، ادامه داد: قضیه شیخ عیسی سلمان ناکامی دولت بحرین در هرگونه اقدام علیه ایشان را نشان می‌دهد چرا که او همچنان پایدار مانده و یک بحرینی اصیل است.

این کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا تاکید کرد: مطالبات مردم بحرین روز به روز بیشتر شده و ایستادگی آنان در مورد شیخ عیسی قاسم موجب شده دولت بحرین جرات نکند اقدام دیگری علیه او انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: ایستادگی مردم این کشور، رژیم آل خلیفه را مجبور کرد تا درباره شیخ عیسی قاسم یک اقدام سطحی انجام دهد تا هم شکست خودش را اعلام نکند و هم اینکه این قضیه را با توجه به فشارهایی که عربستان به آنان وارد می‌کند، باز نگه دارد.

انتهای پیام/






 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار