اردبیل؛

مهمترین عامل ترک تحصیل دانش‌آموزان بااستعداد در مناطق محروم اردبیل نبود مدارس است

معاون فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل گفت: نبود مدارس در روستاها و مناطق محروم استان یکی از عوامل مهم در ترک تحصیل دانش‌آموزان با استعداد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،محمد کیانی افزود: هم اکنون 63 دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد استان اردبیل در مجتمع فرهنگی تربیتی الغدیر این نهاد مستقر هستند و برای آنها خدمات مختلفی در کنار خدمات آموزشی ارائه می‌شود.

ویگفت: در این مجتمع برای دانش‌آموزان تحت حمایت کارگاه‌های متعدد تقویتی، فرهنگی، هنری، علمی و اعتقادی با بهره‌گیری از اساتید مجرب برگزار می‌شود تا ضمن ارتقاء سطح فکری و فرهنگی، آنان بتوانند به موفقیت‌های چشمگیری دست یابند.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه نبود مدارس در روستاها و مناطق محروم استان یکی از عوامل مهم در ترک تحصیل دانش‌آموزان با استعداد است، تصریح کرد: کمیته امداد با استفاده از امکانات مجتمع فرهنگی تربیتی الغدیر می‌کوشد علاوه بر جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان تحت حمایت، به رشد و شکوفایی استعدادهای آنان کمک کند.

کیانی با اشاره به اینکه بسیاری از دانش‌آموزان مستقر در مجتمع الغدیر به مقاطع بالاتر تحصیلی گام نهاده و وارد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شده‌اند، گفت: کمیته امداد در کنار تأمین نیازهای اساسی خانواده‌های تحت حمایت تلاش می‌کند جایگاه و منزلت اجتماعی آنان را نیز ارتقاء بخشد.

وی توجه به اخلاق حسنه اسلامی را در کنار آموزش علمی و تحصیلی مددجویان از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد برشمرد و بیان کرد: یکی از اولویت‌های آموزشی کمیته امداد آموزش حفظ، قرائت و تفسیر قرآن در بین خانوارهای تحت حمایت است تا همواره کانون گرم خانواده‌ها با معنویت بسیار همراه باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.