مشهد؛

آغاز بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی خراسان رضوی

علاقه‌مندان به طبیعت و حیات وحش همزمان با روز جهانی تنوع زیستی می‌توانند به صورت رایگان ازموزه تاریخ طبیعی این اداره کل تا پایان هفته دیدن کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، حمید صالحی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این اقدام به منظور جلب توجه گروه‌های مختلف مخاطبین حفاظت محیط زیست به موضوع ضرورت حفظ تنوع زیستی و نیز با هدف آشنایی بیشتر مردم با تنوع زیستی و بومی استان و آگاهی رسانی به آنان درباره اهمیت حفظ طبیعت و حیات وحش انجام می‌گیرد.

وی افزود: موزه تنوع زیستی خراسان رضوی واقع در مرکز اداره کل حفاظت محیط زیست استان، دارای مجموعه‌های متنوع جانوری منحصر بفرد از گونه‌های مختلف پستانداران، پرندگان، خزند گان، و نمونه‌هایی ازحشرات و سخت پوستان است و علاقمندان می‌توانند از روز جهانی تنوع زیستی اول خرداد ماه تاپایان هفته جارزی به مدت ۴ روز بصورت رایگان از مجموعه فوق بازدید نمایند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: طبیعت، حیات وحش و تنوع زیستی میراث ارزشمندی است که حفاظت از آن، ریشه در اخلاق، فرهنگ و اعتقادات ملت‌ها دارد و بر اساس رسالت سازمانی، هر گونه جلب مشارکت جوامع مختلف به منظور هم افزایی در امر حفظ تنوع زیستی استان درفهرست اولویت‌های اجرایی این اداره کل است.

صالحی با اشاره به شعار روز جهانی تنوع زیستی درسال جاری گفت: در راستای شعار سال ۲۰۱۷ سازمان ملل که به عنوان سال بین المللی گردشگری پایدار تعیین شده، عنوان "تنوع زیستی و توریسم پایدار" برای این مهم انتخاب شده است.

وی افزود: استان خراسان رضوی دارای ۴۳۵ گونه مهره دار است و با توجه به آخرین آمار ملی که ۱۱۶۳ گونه مهره دار را درکشور به ثبت رسانده است، خراسان رضوی ۳۷ و نیم درصد از مهره داران کشور را در ۴۱ منطقه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست در وسعتی برابر ۲۲. ۵ هکتار درخود جای داده است.

انتهای پیام//ف. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.