عقد قراردادهایی به ارزش ده‌ها میلیارد دلار بین شرکت‌های آمریکایی و عربستانی

شرکت‌های آمریکایی و عربستانی قراردادهایی به ارزش ده‌ها میلیارد دلار امضا کردند.

عقد قراردادهایی به ارزش ده‌ها میلیارد دلار بین شرکت‌های آمریکایی و عربستانی
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، از آنجاکه ریاض قصد دارد به دلیل کاهش بهای نفت در 2 سال گذشته، اقتصادش را از حوزه نفت فراتر ببرد، شرکت‌های آمریکایی و عربستانی روز گذشته در جریان سفر «دونالد ترامپ» به عربستان قراردادهایی به ارزش ده‌ها میلیارد دلار را امضا کردند.

«آرامکو» شرکت ملی نفت عربستان در این خصوص اعلام کرد قراردادهایی به ارزش 50 میلیارد دلار با شرکت‌های آمریکایی امضا کرده است. 

«خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان نیز در این خصوص گفت ارزش این قراردادها که شامل همه‌ی شرکت‌ها می‌شود جمعاً به بیش از 200 میلیارد دلار می‌رسد. قراردادهای مذکور بر تولید محصولاتی تمرکز دارند که پیش از این از کشورهای دیگر به عربستان وارد می‌شدند.

با اینکه بخشی از این قراردادها هنوز نیازمند گفتگو و مذاکرات بیشتر است؛ ارزش بالای آنها نشان می‌دهد عربستان تا چه حد تشنه‌ی سرمایه‌گذاری و فناوری خارجی است. کاهش بهای نفت تقریباً اقتصاد عربستان را فلج و آن را با کسری بودجه شدیدی مواجه کرده است.

الفالح در گفتگو با چندین مدیر آمریکایی در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: «ما می‌خواهیم شرکت‌های خارجی به ما به عنوان سکویی برای صادرات کالا به دیگر بازارها نگاه کنند».

«ملک سلمان» پادشاه عربستان نیز در ماه مارس به سراسر آسیا سفر کرد و قراردادهای مشابهی را امضا کرد. برای مثال عربستان قراردادهایی به ارزش 65 میلیارد دلار با چین امضا کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار