قاسمپور: قیمت هیچ بازیکنی در فوتبال ایران بیش از 400 میلیون نیست/ دلال ها با بازیکنان مانند نخود و لوبیا رفتار می کنند

هافبک اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: دلال ها به همراه برخی از مدیران باشگاه ها قیمت بازیکنان را بالا می برند و این امر سبب می شود بازیکن 400 میلیونی قرارداد میلیاردی ببندد.

قاسمپور: قیمت هیچ بازیکنی در فوتبال ایران بیش از 400 میلیون نیست/ دلال ها با با بازیکنان مانند نخود و لوبیا رفتار می کنندابراهیم قاسمپور در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برتری تیم ملی فوتبال جوانان ایران مقابل کاستاریکا در رقابت های جام جهانی کره جنوبی بیان کرد: پیروزی در نخستین بازی جام جهانی ارزش زیادی دارد و بدون شک سه امتیاز دیدار با کاستاریکا می تواند در ادامه این رقابت ها به تیم ما کمک زیادی کند.
 
وی درمورد اینکه با توجه به سطح فوتبال ایران آیا قیمت ارائه شده به بازیکنان در فصل نقل و انتقالات منطقی است یا خیر، گفت: اعتقاد دارم بازیکنان ما از لحاظ کیفیت بیشتر از 400 میلیون قیمت ندارند. وضعیت اقتصادی تیم های ایرانی به گونه ای است که آن ها توانایی پرداخت مبالغ مالی زیاد را به بازیکنان ندارند. بیشتر باشگاه های ما به دلیل بدهی به بازیکنان داخلی و خارجی، در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران و کمیته انضباطی فیفا پرونده دارند. بنابراین باید قراردادها به گونه ای تنظیم شود که باشگاه ها بیشتر از این به بازیکنان بدهکار نشوند.
 
قاسمپور درباره فعالیت تیم های لیگ برتری در فصل نقل و انتقالات تصریح کرد: در هر فصل تیم هایی که بضاعت مالی بیشتری دارند، می توانند بازیکنان بهتری را جذب کرده و خود را در کورس قهرمانی نگه دارند اما تیم هایی که از لحاظ مالی قدرتمند نیستند، با بازیکنان سطح پایین تر قرار می بندند و همین امر سبب می شود تا در رتبه های میانی جدول لیگ قرار گیرند. البته مثال نقضی هم برای این مورد وجود دارد و می بینیم برخی مواقع تیم کم بضاعتی مانند استقلال خوزستان با استفاده از انگیزه بازیکنان کم نام و نشانش به قهرمانی لیگ برتر می رسد.
 
وی ادامه داد: تیم هایی مانند استقلال، پرسپولیس، سپاهان، ذوب آهن، تراکتورسازی و در کل تیم هایی که وابسته به ارگان خاصی هستند در نقل و انتقالات دست بازتری دارند.  
 
قاسمپور درمورد نقش دلال ها در افزایش قیمت بازیکنان اظهار داشت: حتی قیمت نخود و لوبیا هم از سر زمین زراعی تا زمانی که به دست مردم برسد، از سوی دلال ها افزایش می یابد. قیمت بازیکنان هم تا حدی شبیه همین نخود و لوبیا شده است و دلال ها تاثیر زیادی در افزایش قیمت فوتبالیستها دارند. اگر باشگاه ها بتوانند مستقیما با بازیکن وارد مذاکره شوند، برای عقد قرارداد مبلغ کمتری پرداخت می کنند اما این اتفاق در فوتبال ایران به ندرت رخ می دهد. متاسفانه  بیشتر مدیران فوتبال ما با این جماعت رابطه دارند و حتی برخی از آن ها به دلالی وارد هستند. همین زد و بندها منجر به بالا رفتن قیمت بازیکنان می شود.
 
هافبک اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان درباره دیدار حساس این تیم مقابل ازبکستان گفت: ایران بهترین تیم گروه است و با توجه به شرایط خوبی که دارد می تواند به راحتی ازبکستان را شکست دهد.  
 
وی درمورد اینکه آیا در فوتبال ایران مربی داخلی بازدهی بیشتری دارد یا مربی خارجی، تصریح کرد: اگر مربیان درجه یک وارد فوتبال ما شوند، می توانند به پیشرفت این فوتبال کمک کنند اما بارها شاهد بوده ایم که مربیان سطح پایین با دخالت دلال ها و برخی مسئولان باشگاه ها به ایران آمده اند و هیچ کارایی هم نداشتند. مربیان فوتبال ایران کیفیت بهتری نسبت به این گونه مربیان دارند. به جز برانکو و کرانچار که به دلیل شناخت روی فوتبال ما در پرسپولیس و سپاهان موفق عمل کردند هیچ یک از مربیان خارجی در 2 فصل اخیر عملکرد خوبی نداشتند.  
 
سرمربی اسبق تیم صنعت نفت آبادان درباره اینکه چه فیلتری برای حضور بازیکنان خارجی در فوتبال ایران باید اعمال شود، گفت: کمیته فنی باشگاه ها پیش از اتمام لیگ باید وضعیت بازیکنان خارجی را زیرنظر بگیرد و از این راه چنین بازیکنانی وارد فوتبال ما شوند. در سال های اخیر بارها دیده ایم که دلال ها حتی به تیم هایی چون استقلال و پرسپولیس بازیکنان درجه چند قالب کرده اند و همین نفرات با شکایت به فیفا دنبال پول های خود افتاده اند. این موضوع هزینه های سنگینی را به فوابال ایران تحمیل می کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار