حصیبی: نتایج دو و میدانی در باکو شکست مطلق است/ مسئولان ورزش باید کیهانی را نصیحت کنند

کارشناس دو و میدانی کشورمان گفت: با وجود کسب 3 مدال در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، نتایج دو و میدانی در این رقابت ها شکست مطلق است.

ایرج حصیبی در گفت و گو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره عملکرد دو و میدانی کاران ایران در رقابت های همبستگی کشورهای اسلامی بیان کرد: متاسفانه ورزشکاران ما عملکرد خوبی در این رقابت ها نداشتند. هرچند احسان حدادی به مدال نقره بازی های باکو رسید اما پرتاب 60 متر و 50 سانتی متری وی به هیچ وجه با رکورد قبلی اش که 69 متر و 32 سانتی متر بود، قابل مقایسه نیست. تنها دونده ای که توانست تا حدی انتظارات را برآورده کند، خدیور بود که در 400 متر عملکرد خوبی داشت.
 
وی افزود: حسن تفتیان که مدت هاست در اروپا تمرینات آماده سازی را پشت سر می گذارد به دلیل آسیب دیدگی نتوانست درخشان ظاهر شود. در مورد سپیده توکلی هم باید بگویم بارها تاکید کرده ایم که وی باید روی یک ماده تمرکز کند چرا که توانایی نتیجه گیری در ماده هفت گانه را ندارد.
 
حصیبی در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود کسب سه مدال در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، این رقابت ها برای دو و میدانی ایران یک شکست تلقی می شود. دو و میدانی ورزش رکوردهاست و حتی مدال نقره حدادی به نسبت رکورد وی، ارزشی ندارد. در مقابل خدیور در دور مقدماتی و نهایی 2 رکورد زیر 46 ثانیه را ثبت کرد و با توجه به رکوردهای قبلی اش، عملکرد مثبت و خوبی را در باکو به جا گذاشت.
 
وی افزود: مجید کیهانی به عنوان رئیس فدراسیون دو و میدانی باید پاسخ بدهد که براساس کدام هدف گذاری این نفرات را به بازی های همبستگی کشورهای اسلامی اعزام کرده است. به نظرم من اگر محمد صمیمی به جای حدادی به این رقابت ها اعزام می شد، نتیجه بهتری کسب می کرد یا حتی اگر در دوی 110 متر با مانع دونده آماده تری به باکو می رفت مطمئنا عملکرد بهتری داشت.
 
کارشناس دو و میدانی کشورمان با اشاره به تفاوت مربی تمرین دهنده و مربی ای که در زمان مسابقه وظیفه هدایت ورزشکار را برعهده دارد، گفت: مربیانی که در بازی های کشورهای اسلامی وظیفه هدایت دو و میدانی کاران ایرانی را برعهده داشتند، نتوانستند عملکرد خوبی ارائه دهند. متاسفانه کیهانی به حرف کارشناسان  گوش نمی دهد و تنها قصد دارد امور را با مشورت کمیته فنی زیردستش پیش ببرد. امیدوارم مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش نشستی را با رئیس فدراسیون دو و میدانی برگزار کرده و دلیل نتایج ضعیف این رشته را ریشه یابی کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار