کرمان؛

اختصاص بیش از یک میلیارد ریال اعتباری برای عمران ساوند

تا کنون بیش از یک میلیارد ریال اعتبار برای عمران و احیاء موقوفه ساوند کوهبنان توسط اداره کل اوقاف اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، رضا مطیع دولت، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کوهبنان با اشاره به شرایط و زیر ساخت های موجود در موقوفه ساوند این شهرستان گفت: این موقوفه می تواند به عنوان نمادی در تحقق اقتصاد مقاومتی و الگوی احیاء موقوفات کشور باشد.
وی با اشاره به تکمیل ساخت 4 حلقه استخر پرورش ماهی در موقوفه ساوند افزود: موقوفه ساوند یک موقوفه 6 دانگ وقف با کاربری کشاورزی در حد فاصل 28 کیلومتری از مرکز شهرستان کوهبنان واقع شده است.
مطیع دولت با بیان اینکه این موقوفه قریب به 10 هکتار زمین کشاورزی حاصل خیز بدون هیچ مستاجر ومتصرف تحت تولیت اداره اوقاف است، تصریح کرد: درآمد حاصل شده از اراضی موقوفه اختصاص به افراد بی بضاعت و نیازمند شهرستان می شود.
وی به ساخت و تجهیز 4 استخر بزرگ پرورش ماهی به مساحت 600 متر مکعب در محل اراضی موقوفه اشاره کردو گفت: با راه اندازی این فاز بیش از 15 هزار قطعه ماهی سرد آبی از نوع قزل آلا جهت فروش رها سازی می شود که با تکمیل این فاز اشتغال لازم برای 3 نفر بصورت مستقیم و 10 نفر غیر مستقیم فراهم می شود.
مطیع دولت خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از یک میلیارد ریال اعتبار در جهت عمران و احیاء این موقوفه توسط اداره کل اوقاف اختصاص یافته که امید است با اقدامات اجرایی در آینده نزدیک شاهد رشد روز افزون آبادانی این موقوفه و گامی در تحقق اقتصاد مقاومتی موقوفات کشور داشته باشیم.
گفتنی است: این موقوفه در حدود 150 سال پیش توسط بانوی واقف خیرالنساء برای امور حمام ،مسجدوآب انبار محله ای در کوهبنان قدیم وقف شده که با توجه به قدیمی بودن این ابنیاء طی سالیان گذشته تخریب شدند و اداره کل اوقاف کرمان در راستای امر احیاءو عمران موقوفات باتوجه به شرایط و ظرفیتهای موجود ضمن آبادانی این موقوفه نسبت به عمران و آبادانی آن اقدام کرده است.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار