فرافکنی جبیر: نباید اجازه دهیم ایران یک گام دیگر به سمت حمایت از تروریست‌ها بردارد

وزیر خارجه عربستان در نشست خبری مشترک با همتای آمریکایی خود، باز هم ادعاهای گستاخانه و بی‌اساس خود را علیه کشورمان مطرح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، عادل جبیر، در کنفرانس خبری مشترک با  رکس تیلرسون، همتای آمریکایی خود، پس از نشست سعودی-آمریکایی در ریاض، گفت که حمایت دونالد ترامپ از «تلاش های دیپلماتیک و لجستیک» عربستان در یمن این امکان را در اختیار ریاض قرار می دهد که فشارهای خود بر انصار الله یمن را برای بازگرداندن آنان به گفتگوها و مذاکرات افزایش دهد.

وی با اشاره به جنبش مردمی انصارالله یمن، مدعی شد: «عربستان به هیچ یک از شبه نظامیان همپیمان با ایران اجازه نمی دهد بر یمن مسلط شود.»

وزیر خارجه عربستان نشست سعودی آمریکایی را دوره جدیدی از روابط دو کشور و آغاز تقویت روابط میان آمریکا و جهان عربی-اسلامی دانست.

وی اعلام کرد: ملک سلمان و دونالد ترامپ قرارداد‌های مشارکت راهبردی گسترده‌ای را به امضا رساندند که به موجب آن (دو کشور) با افراط گرایی و تروریسم مبارزه کنند و بر قدرت دفاعی عربستان  بیفزایند.

عادل جبیر درادامه سخنانش در اظهاراتی گستاخانه مدعی شد: «ما فعالیت های مختلف ایران درمنطقه را در این نشست بررسی کردیم. در حقیقت باید اقداماتی را اتخاذ کنیم که به ایران اجازه ندهیم حتی یک گام دیگر به سمت سیاست های افراط گرایانه خود و حمایت و تامین مالی ترویست ها بردارد و به مداخله این کشور در منطقه پایان دهیم.»

وی ادعا کرد: ملک سلمان و ترامپ در نشست خود همچنین درباره اوضاع سوریه و اهمیت برقراری صلح اعراب و اسرائیل با یک دیگر گفتگو کردند و ترامپ روش جدیدی برای این مسئله دارد و خواهان پایان دادن به درگیری طولانی مدت میان فلسطینیان و اسرائیلی ها است.

وزیر خارج عربستان، که حامی اصلی تروریست‌ها در منطقه است، در ادامه لفاظی هایش علیه ایران مدعی شد: «ایران گروهک های تروریستی را در کشور ما به وجود آورد و بزرگترین سازمان تروریستی یعنی حزب‌الله را در جهان تاسیس کرد و شبه نظامیان که امنیت منطقه را بر هم زده اند مسلح ساخته است.»

وی در خصوص یمن نیز در اظهاراتی مداخله‌جویانه مدعی شد: ما با هیچ یمنی دشمنی نداریم، اما اجازه نمی دهیم حوثی هایی که کمتر از 50 هزار نفر هستند بر حکومتی با 28 میلیون نفر مسلط شوند! جنگ در یمن از روی دشمنی نیست و برخی اشتباهات در این نبرد مرتکب شده و به اشتباهاتمان اعتراف کرده ایم.
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۸:۴۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
به این مرد زن نما بگویید خفه شو جو نما نشو وای به احوال همتون اگر رهبرم فرمان دهد نه اسرائیل و نه شما کشورهای دون پایه و نه امریکائی باقی بماند میتوانند امتحان کوچک کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
جواب گنده گویی تو را در یمن و عراق و سوریه میدهیم ایران پیشکش فعلا با حزب الله بجنگید اگر از پس اون بر آمدید آنوقت با یک چشم به هم زدن دست و پای شما رو جمع میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
بخواب بینیم بااا مفت خور کثیف.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
میمون زشت
آخرین اخبار