تیتر امشب/

بررسی ابعاد مختلف انتخابات 29 اردیبهشت

کارشناسان مسائل سیاسی عقیده دارند حضور پرشمار مردم در انتخابات 29 اردیبهشت علاوه بر آثار داخلی، در عرصه منطقه ای و بین المللی نیز پیامدهای مثبتی برای کشورمان دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،    امیر محبیان، روزنامه نگار و کارشناس مسائل سیاسی در برنامه "تیتر امشب" شنبه 30 اردیبهشت، یکی از نخستین جلوه های انتخابات را نمایش موفق حاکمیت دینی دانست و گفت: مردم بخوبی نشان دادند که به تاثیرگذاری رای خود ایمان دارند و می دانند که می توانند سرنوشت سیاسی کشور را رقم بزنند.
 
 
بررسی ابعاد مختلف انتخابات 29 اردیبهشت
 
این روزنامه نگار با سابقه با اشاره به صف های طولانی رای گیری در گرمای بهاری اواخر اردیبهشت ماه تصریح کرد: دیدید که مردم تا آخرین لحظات حضور داشتند و عقیده داشتند که باید به تکلیف خود عمل کنند. چراکه همه جریان ها می دانستند که می توانند منشا اثر باشند و دیدگاهشان را به اندازه سهمشان بیان کنند.
 
محبیان این حضور را مایه اقتدار یک کشور دانست و گفت: اگر نظامی از مشروعیت داخلی بهره مند نباشد، به ناچار نیازمند حمایت های خارجی خواهد بود. مانند عربستان که امروز میلیون ها دلار باید به آمریکا باج دهد تا بتواند بماند.

این کارشناس امور سیاسی افزود: جلوه دیگر این انتخابات این بود که نشان داده شد در ایران شکافی وجود ندارد و بین مردم و دولت رابطه ای محکم وجود دارد.
 کاظم جلالی، نماینده مجلس و رئیس مرکز پژوهش های مجلس نیز حضور باشکوه مردم را مایه افزایش قدرت ملی و حاکمیتی کشورمان دانست و گفت: در برخی از شعبه ها مردم بیش از 7 ساعت در صف ها ایستادند تا رای دهند و این امر به شدت امنیت ملی را افزایش می دهد.
 


 
رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضع سیاسی حکومت های برخی از کشورهای منطقه تصریح کرد: همه دنیا می دانند که مردم این کشورها هرگز با انتخابات آشنا نیستند و حتی مردم و به ویژه زنان از حداقل حقوق مدنی نیز محروم اند. برای چنین حکومتی چاره ای جز تکیه کردن بر بیگانگان وجود ندارد و از همین روزست که می بینیم رئیس جمهور امریکا برای عقد قراردادهای کلان فروش سلاح به این کشورها می آید و آنها سلاح هایی می خرند که حتی نمی توانند از آن استفاده کنند.
 
جلالی گفت: انتخابات ایران آنها را نیز شگفت زده کرده است. حتی ایرانیان خارج از کشور، همانند کانادا ساعت ها رانندگی می کنند تا برای شرکت در انتخابات خود را به محل صندوق رای برسانند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در هر دوره رقابت های انتخاباتی کشور نزدیکتر و رقابتی تر می شود اما در کنار آن ما با حضور مودبانه و متین مردم مواجه ایم.

جلالی افزود: می دانیم که مردم از برخی مسائل گله دارند و مشکلاتی در معیشتشان وجود دارد اما نشان می دهند که این نظام را قبول دارند و کلیت آن را از آن خود می دانند.
 
این دو کارشناس در ادامه سخنان خود به نقش موثر رهبر معظم انقلاب در وقوع این حماسه اشاره کردند و همچنین تامین کنندگان امنیت کشور را سزاوار قدردانی دانستند.
 
 
منبع:پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.