سی‌بی‌سی: چرا ایرانی‌های مقیم کانادا نتوانستند در این کشور رأی دهند؟

یک خبرگزاری کانادایی نوشت سفر ایرانیان مقیم کانادا به آمریکا برای شرکت در انتخابات کشورشان، حاوی پیامی برای اتاوا بود.

سی‌بی‌سی: چرا ایرانی‌های مقیم کانادا نتوانستند در این کشور رأی دهند؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری کانادایی «سی‌بی‌سی» با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: چرا ایرانیان مقیم کانادا مجبور شدند برای شرکت در انتخابات کشورشان به آمریکا سفر کنند؟ این خبرگزاری در ادامه افزود سفر اتباع ایرانی به آمریکا برای شرکت در انتخابات حاوی پیامی برای دولت کانادا درخصوص روابطش با ایران بود. 

یکی از اتباع ایرانی که به همراه یگ گروه 25 نفره در تورنتو حضور یافته بود تا با 6 دستگاه خودرو عازم شهر «بوفالو» در آمریکا شوند، در این خصوص گفت: این تنها یکی از گروه‌هایی است که برای شرکت در انتخابات تشکیل شده است. ما با گروه‌های زیاد دیگری در ارتباط بودیم که برای رأی دادن مجبور هستند از مرز کانادا با آمریکا عبور کنند ... زیرا، دولت فدرال مجوز استقرار صندوق‌های رأی‌گیری را برای اتباع ایرانی-کانادایی صادر نکرد. 

وی افزود: با توجه به جمعیت بالای ایرانیان مقیم کانادا، ما می‌خواهیم این سفرمان به منزله پیامی برای دولت این کشور [درخصوص تجدیدنظر در] روابطش با ایران باشد. 

روابط دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی ایران و کانادا در دولت «استیون هارپر»، نخست‌وزیر سابق کانادا، قطع شد. این در حالی است که در آمریکا که هیچ‌گونه روابط دیپلماتیکی با ایران ندارد، 55 شعبه اخذ رأی برای ایرانی‌های مقیم این کشور در نظر گرفته شده بود. 

«جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کنونی کاناد، از زمان روی کار آمدن و پس از حصول توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی تلاش‌هایی را برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان تهران و اتاوا صورت داده است. 


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار