اهواز؛

ضدعفونی بیش از 1هزار كمباين مهاجر به خوزستان

معاون بهبود توليدات گياهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از ضدعفونی کردن 1 هزار و 895 دستگاه كمباين مهاجر به استان خبر داد.

ضدعفونی بیش از 1هزار كمباين های مهاجر به خوزستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ محمد قاسمی نژاد، معاون بهبود توليدات گياهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در این خصوص گفت: در سال جاری  1 هزار و 895 دستگاه كمباين در مبادی ورودی شهرستان های انديمشك، بهبهان و هنديجان ضدعفونی و مجوز ورود به استان را جهت انجام عمليات  برداشت محصولات دريافت نموده اند.

وی اظهار داشت: در راستای جلوگيری از ورود بذور علف های هرز و عوامل بيماری زا و آفات قرنطينه ای به استان، كمباين های مهاجر به استان در مبادی ورودی مورد ضدعفونی و گندزدايی قرار می گيرند.

قاسمی نژاد تصريح کرد: هر ساله در فصل برداشت گندم، جو و كلزا، تعداد زيادی كمباين جهت برداشت محصولات مذكور به استان مهاجرت می كنند و جهت پيشگيری از ورود هرگونه عوامل خسارت زا از استان های همجوار توسط اين دستگاه ها، عمليات بازرسی و ضدعفونی كمباين ها در مبادی ورودی توسط كلينيك های گياهپزشکی و با نظارت مستمر كارشناسان اين سازمان صورت می گيرد.

معاون بهبود توليدات گياهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: در اجرای عمليات ضدعفونی كمباين های مهاجر بيش از 20 كارشناس و نيروی كارگری متخصص و آموزش ديده مشغول به كار شدند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار