برنامه ریزی صحیح را چاشنی کارهای روزانه کنید

داشتن برنامه ریزی صحیح باعث ایجاد انگیزه برای انجام بهتر کارها است.

شیوا وکیلی روانشناس تربیتی در گفتگو با خبرنگارحوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به اهمیت انجام منظم برنامه های روزانه  اظهار کرد: گاهی به دلیل برخی عوامل از جمله ترس از حجم کار و یا سختی آن، در انجام  آن کوتاهی می کنیم و به نوعی کار را پشت گوش انداخته و حوصله اجرای را نداریم.

وی افزود: مهم ترین نکته در اجرای منظم کارها داشتن برنامه ریزی است که باید با ریشه یابی علل انجام ندادن آن از تاخیر اجرای آن جلوگیری کنیم. 

وکیلی در ادامه گفت:نگاه مثبت و ساده نسبت به کار، نقش مهمی در ایجاد اشتیاق به انجام آن دارد و بجای انتخاب هدف های کمال گرایانه یا بزرگ می توانید ابتدا از اهداف مهم و واقعی شروع کنید.

این روانشناس تربیتی تأکید کرد: برای اجرای بهتر  کارها می توان فواید و ضررهای انجام آن را در زمان فعلی و در آینده یادداشت کنید و وقتی از مزایای اجرای آن آگاه بشوید، انجام آن را به تاخیر نمی اندازید.

وکیلی با بیان اینکه برنامه ریزی برای به ترتیب انجام دادن کارها مهم است، تصریح کرد: بهتر است کارهای مهم‌ را که نیاز به تمرکز بیشتری دارند در زمان‌هایی انجام دهید که دارای بیشترین بهره‌وری هستید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار