ملی پوش شنا:

شرایط به همین منوال باشد خداحافظی می کنم/ از نظر فنی چیزی کم نداریم

مهدی انصاری معتقد است شنای ایران در بخش فنی چیزی کم ندارد و تنها نیازمند امکانات و اردوهای خارجی است.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان مهدی انصاری ملی پوش شنا در بازی های کشورهای اسلامی موفق شد در مجموع  50 متر پروانه و در مواد 4 در 100 متر آزاد و مختلط تیمی سه مدال برنز کسب کند. به علاوه، انصاری در ایران تنها شناگری است که 100 متر پروانه را زیر 55 ثانیه و 50 متر پروانه را زیر 25 ثانیه شنا کرده است و رکورد این ماده ها را در دست دارد.  
 
انصاری درباره بازی های کشورهای اسلامی  گفت: انتظار چنین رقابتی را نداشتیم.  سطح مسابقات بسیار بالا بود و شناگرانی که در المپیک ریو شنا کرده بودند در این رقابت ها نیز شرکت داشتند. تیم ترکیه با نفرات اصلی خود حضور داشت. شناگران اردن، روسیه و الجزایر نیز پیشرفت های زیادی داشتند. بسیاری از این شناگران در کشورهای دیگر از جمله آمریکا تمرین می کنند و از بهترین مشاوران بهره می برند. جالب است بدانید مایکل فلپس مشاور تیم ملی شنای ترکیه است.  
 
انصاری درباره مدال هایی که در بازی های هم بستگی به دست آورده است افزود: با وجود آسیب دیدگی از ناحیه انگشت دست موفق شدم در فینال 50 متر پروانه به خوبی شنا کنم و مدال برنز را به دست آورم. در دو بخش تیمی 4 در 100 متر آزاد و مختلط تیمی نیز با عملکرد خوب دیگر شناگران توانستیم دو مدال برنز دیگر را به دست آوریم.  
 
وی ادامه داد: تیم ملی شنا در این مسابقات تمام توان خود را به کار گرفت. اما برای ادامه کار نیازمند حمایت های بیشتر و امکانات هستیم. من رکوردار شنا پروانه در کشور هستم اما رقیب تمرینی ندارم و فاصله ام با نفر دوم بسیار زیاد است. شنا نیازمند اردوهای خارجی است ضمن این که لازم است شناگران ایرانی در کنار بزرگان این رشته تمرین کنند.  
 
ملی پوش شنا درباره دانش فنی شنا در ایران اظهار داشت: معتقدم از نظر فنی چیزی کم نداریم. خشایار حضرتی مربی دلسوز و با دانشی است و تاکنون تمام توان خود را برای شنا گذاشته است. حتی گاهی از جیب خود برای تیم خرج می کند.  
 
دارنده مدال برنز بازی های کشورهای اسلامی تصریح کرد: شنا جز رشته های پایه و پرمدال است که متاسفانه هیچ اهمیتی برای آن قائل نمی شوند. مسئولان انتظار دارند اول مدال بگیریم و بعد امکانات را در اختیار ما بگذارند. ما اگر توانایی کسب مدال داشته باشیم دیگر نیازی به امکانات نداریم. مثل این است که بگوییم یک درخت قبل از کاشت باید میوه بدهد. چنینی چیزی امکان ندارد.  
 
انصاری بیان داشت: پس از کسب نتایج ضعیف در بازی های آسیایی ژاپن تصمیم گرفتم خداحافظی کنم اما با اصرار خانواده و مربیان ماندم و خدا رو شکر در اسفند رکورد ملی پروانه را جا به جا کردم و در رقابت های باکو نیز نتیجه گرفتم. اگر شنا حمایت نشود و مشکلات مالی هم چنان برپا باشد تا آخر سال جاری از دنیای شنا کنار می روم.  
رکوردار شنای پروانه درباره بازی های پیش رو خاطر نشان کرد: مسابقات قهرمانی جهان در مجارستان که در بازی های هم بستگی موفق به کسب ورودیه آن شدم، مسابقات رده های سنی آسیایی ازبکستان و بازی های داخل سالن آسیا در ترکمنستان مسابقات پیش روی ملی پوشان است.   

  
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار