نقطه وصل نظام و مردم/88

لاریجانی: تعلیق تمدید تحریم‌ها از تعهدات غرب بود/ مشارکت مردم در انتخابات برای کشور وزانت خلق می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص تعلیق تمدید تحریم‌ها از سوی دولت آمریکا گفت: لغو تحریم‌ها باید صورت می‌گرفت و اگر غیر از این انجام می‌دادند، خلاف قول و تعهداتشان بود.

تعلیق تمدید تحریم‌ها از تعهدات غرب بود/ مشارکت مردم در انتخابات برای کشور وزانت خلق می‌کند
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی لاریجانی دقایقی پیش پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران طی نشست خبری به سوالات آنان پاسخ داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص تعلیق تمدید تحریم‌ها از سوی دولت آمریکا گفت: آمریکایی‌ها باید لغو تحریم‌ها را تمدید می‌کردند و اگر نمی‌کردند جای تعجب و خلاف قولشان بود.

وی تصریح کرد: با لغو تمدید تحریم‌ها، رجزخوانی آنها نشان داد که همه طرف‌ها باید به تعهداتشان پایبند باشند.

لاریجانی در خصوص روند انتخابات اظهار داشت: باید مجموعه کارها سرعت بخشیده شود تا سبب ازدحام مردم نشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی انتخابات را یک جشن ملی برای کشور برشمرد و بیان داشت: بنده انتخابات میان دوره‌‌ای مجلس را که هم در بعضی حوزه‌ها برقرار است دنبال کردم و در جریان انتخابات شوراها هم هستم.

وی با بیان اینکه گزارش‌های وزارت کشور نشان می‌دهد مردم با علاقه حضور پیدا کردند و با حضور معنادار خودشان سرنوشت کشور را تعیین می‌کنند، اظهار داشت: باید از ملت و دست اندرکاران تشکر کرد.

لاریجانی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود برخی شائبه‌ها در جهت مهندسی کردن انتخابات گفت: با این حرف‌ها نباید حضور چشم گیر مردم را غبارآلود کرد.

وی اصل انتخابات برای کشور را یک دستاورد استراتژیک برشمرد و ادامه داد: سطح مشارکت خوب است و می‌تواند برای کشور وزانت خلق کند و در معاملات بین‌المللی مفید باشد.

لاریجانی با اشاره به حضور چشم گیر ایرانیان خارج از کشور در انتخابات تأکید کرد: مردم ایران در هرکجای دنیا که باشند از یک زمینه فکری و تمدنی برخوردارند و به وطن خود تعلق خاطر دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره احتمال تغییر تأیید صلاحیت‌ها و قانون‌گذاری درمورد شرایط تبلیغات شوراها گفت: برای تبلیغات و نصب پوسترهای تبلیغاتی قوانینی برای مطابقت با شرع وجود دارد ولی آنچه به عنوان مشکل وجود دارد تحت تأثیر نحوه اجراست.

وی همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را به صورت یکجا دارای فوایدی خواند و بیان داشت:‌ نحوه برگزاری به صورت جداگانه نیز در جای خود فوایدی دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار