قشقاوی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمار اعلام نتایج صندوق‌های خارج از کشور صحت ندارد

رئیس ستاد هیات نظارت بر انتخابات خارج از کشور گفت: از نظر قانونی کسی حق ندارد قبل از اعلام رسمی نتایج انتخابات به انتشار اخبار خلاف واقع بپردازذ.

قشقاوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کردحسن قشقاوی رئیس ستاد هیات نظارت بر انتخابات خارج از کشور در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آمار و ارقامی که در برخی از کانال‌های خبری درباره اعلام نتایج صندوق‌های اخذ رأی در خارج از کشور منتشر شده است، بیان داشت: آمار صندوق‌های اخذ رای خارج کشور در ابتدا باید به وزارت کشور اعلام شود اما متاسفانه شاهدیم برخی از افراد از ظن خود آمار و اخباری را منتشر می‌کنند.

معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه با بیان اینکه اول باید رای‌گیری در همه شعب تمام شود و پس از آن هم شمارش آراء که خود پروسه ای زمان بر است به پایان برسد تا ما بتوانیم آمار رسمی انتخابات را به وزارت کشور اعلام کنیم، افزود: قانونا کسی حق ندارد قبل از اعلام رسمی آمار به انتشار اینگونه اخبار و آمار خلاف بپردازد.

وی تاکید کرد: همکاران ما اکنون در تمامی شعب و نمایندگی‌های اخذ رای در حال شمارش آرا هستند و هر موقع تمام شود، نتایج را اعلام می‌کنیم.

قشقاوی با اشاره به روند برگزاری انتخابات در خارج از کشور نیز خاطرنشان کرد: روند بسیار خوبی را شاهد بودیم و فکر می‌کنیم مشارکت در اکثر شعب و نمایندگی‌ها بیش از دو برابر بوده است. علاوه بر این با توجه به تمهیداتی هم که در نظر گرفتیم فضای امنی بر تمامی شعب اخذ رای حاکم است و انتخابات به خوبی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار