پیشنهاد آخر هفته فرهنگی؛

آخر هفته ای با حال و هوای انتخابات

تعطیلات آخر هفته، همیشه فرصت مناسبی است تا با انجام کارهای نیمه‌تمام، زمانی را برای تفریح با خانواده و یا دوستان خود به دست آوریم.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا با انجام کارهای نیمه‌تمام هفته و بعد از تمام مشغله‌های کاری و ذهنی، فرصتی را برای تفریح و گشت و گذار با خانواده و دوستان به دست آوریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهن‌مان را فارغ از مسائل روزمره کند.

* سینمایی آخر هفته   

«ویلایی‌ها» فیلمی به کارگردانی منیر قیدی، نویسندگی منیر قیدی و ارسلان امیری و تهیه‌کنندگی سعید ملکان است که در واپسین روزهای اردیبهشت ۱۳۹۵ با حضور طناز طباطبایی در اندیمشک کلید خورد و تیر ماه 1395 فیلمبرداری اش پایان یافت.

این فیلم برای نخستین بار در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و موفق شد تا جوایزی را کسب کند.این فیلم همچنین همچنین از روز چهارشنبه 20 اردیبهشت ماه 1396 در سرگروه سینمایی استقلال در سینماهای کشور به اکران عمومی خواهد رسید.

«ویلایی‌ها» قصه خانواده‌های فرمانده‌هان سپاه و ارتش در سال ۱۳۶۵ است. عزیز زن ۵۰ ساله‌ای است که همراه نوه‌هایش وارد مجموعه ویلاها می‌شود. الیاس نیز راننده بسیجی است که هر وقت وارد مجموعه می‌شود همه نگران این می‌شوند که شاید خبر شهادت یکی از فرمانده‌هان را بدهد. پس از مدتی سیما که عروس عزیز است از تهران می‌آید تا بچه‌های خود را به خارج از کشور ببرد.

بازیگران «ویلایی ها» عبارتند از:طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، علی شادمان، با هنرمندی ثریا قاسمی و بازیگران کودک: امیر علی ایمان وند، علیرضا داوری و هستی فرتوتی.  

از عوامل تولید این فیلم می توان به:نویسنده:منیره قیدی، ارسلان امیری، کارگردان:منیره قیدی، مشاور کارگردان:محمد مهدی عسگرپور، مدیرفیلمبرداری:علی قاضی، مدیر تولید:محمدرضا منصوری، طراح چهره پردازی:سعید ملکان، طراح صحنه:مهدی موسوی، صدابردار:رشید دانشمند، طراح لباس:مه لقا ناقد، جلوه های ویژه میدانی:ایمان کریمیان، جلوه های ویژه کامپیوتری:هادی اسلامی، دستیار اول کارگردان:پانته آ حسینی، برنامه ریز:وحید کاشی، منشی صحنه:ندا قائدی مقامی، عکاس: امیر حسین شجاعی، دستیار فیلمبردار:آرش رمضانی، جانشین مدیر تولید:کیومرث عباسی، دستیار صحنه:محسن شریفی، مدیر صحنه:علیرضا سلیمی، مجری دکور:رحیم منصوری، علی لادن، گروه فیلمبرداری:عاطف امیری، ادیب سبحانی، مصطفی صادقی، پیمان وعدتی، سینا شاد چهره، مسئول دوربین:هومن سعیدی، پشتیبانی تچهیزات فنی:امیر زمستانی، اجرای چهره پردازی:مسعود علمداری، طاهره مهدوی، لیلا شنگله، دستیار صدابردار:میلاد ملکی، پرهام تقدیری، دستیاران لباس:نیاز حمیدی، نگار افشار، مدیر تدارکات:کاظم نامنی، هماهنگی تولید:علی صبوری، تدارکات:فرهاد عسگری، حسین رحیمی، فرشاد عزیزی یگانه، صارق مهری، حمل و نقل:امیراله نوری، حسین یادگاری، شهرام شکیبا، مظفر سجادی، مشاور رسانه ای:بیتا موسوی، مسئول فضای مجازی: آریان امیرخان و تهیه کننده:سعید ملکان.
 
* تئاتر آخر هفته   

نمایش «مروارید» با نویسندگی، طراحی و کارگردانی قطب الدین صادقی، از 21 اردیبهشت تا 19 خرداد ماه در ساعت ۱۹:۳٠ در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می رود.

این نمایش ۵۵ دقیقه‌ای که نگاهی به تاریخ ایران در زمان حمله مغول دارد و بازیگرانی همچون؛ مانلی حسین پور، سروش طاهری، محمدرضا آزادفرد و شیما حکیم پور به ایفای نقش پرداختند. 

همچنین از دیگر عوامل نمایش «مروارید» می توان به دستیار کارگردان: پرستو علیزاده، طراح لباس: مقدی شامیریان، آهنگساز: مهدی حسنی، طراح پوستر: مهدی دوایی، عکاسان: اختر تاجیک و کورش برزی، تبلیغات: گروه تئاتر مارکت و روابط عمومی: امیر پارسائیان مهر اشاره کرد.

* فيلم تلویزیونی آخر هفته   

فیلم تلویزیونی «پی 22» به کارگردانی «حسین قاسمی جامی»، جمعه 29 اردیبهشت‌ماه ساعت 14:30 به روی آنتن  شبکه سه سیما می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: یکی از تکاورهای نیروی دریایی بعد از رویارویی با یک ناو آمریکایی که ناوچه روشن را غرق کرده، دو روز روی آب شناور می‌ماند و فرصتی است که گذشته خود را مرور کند. در پایان با یک رویارویی دوباره تصمیم به مقابله با ناو آمریکایی می‌گیرد.

در فیلم سینمایی «پی 22»؛ امین حیایی، نسرین مقانلو و افسانه بایگان  نقش‌آفرینی کرده‌اند.



گزارش از محدثه نعمتی   
 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار