مراجعه رأی اولی ها با شناسنامه عکس دار پای صندوق های رأی، صدور یک ماهه کارت هوشمند ملی و الزام ارائه شماره ملی و شناسنامه برای شرکت در انتخابات از مهم ترین رویدادهای سازمان ثبت احوال در هفته ای که گذشت، بود.

از مراجعه رأی اولی ها با شناسنامه عکس دار پای صندوق های رأی تا فعال بودن ثبت احوال در روز انتخاباتبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراجعه رأی اولی ها با شناسنامه عکس دار پای صندوق های رأی، صدور یک ماهه کارت هوشمند ملی و ضروری بودن ارائه شماره ملی و شناسنامه برای شرکت در انتخابات از مهم ترین اخبار و رویدادهای سازمان ثبت احوال در هفته ای که گذشت، بود.

*رأی اولی ها با شناسنامه عکس دار پای صندوق های رأی بروند 

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در خصوص اهمیت شناسنامه عکس دار برای شرکت در انتخابات اظهار کرد: افراد برای شرکت در انتخابات باید دارای شناسنامه عکس دار باشند از این رو تا پایان وقت اداری پنج شنبه 28 اردیبهشت می توانند نسبت به عکس دار کردن شناسنامه خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: ثبت احوال روز ۲۸ و ۲۹  اردیبهشت ماه به منظور رسیدگی به مشکلات مردم در خصوص شناسنامه تا آخرین ساعت رأی گیری فعال است.

 *صدور یک ماهه کارت هوشمند ملی

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: فاصله درخواست کارت هوشمند ملی تا صدور آن یک ماه است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد از افراد دارای کارت ملی و ۲۲ میلیون نفر دارای کارت هوشمند ملی هستند.

*ارائه شماره ملی و شناسنامه برای شرکت در انتخابات ضروری است

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اظهار داشت:برای شرکت در انتخابات لزومی به ارائه کارت ملی نیست و همراه داشتن شماره ملی افراد کفایت می کند.

ابو ترابی تاکید کرد:بر اساس قانون همراه داشتن شناسنامه افراد برای شرکت در انتخابات ضروری است.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.